احتمال شیوع موج ششم کرونا در خراسان شمالی وجود دارد


احتمال شیوع موج ششم کرونا در خراسان شمالی وجود دارد

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: باتوجه به پیش بینی‌های صورت گرفته و عادی انگاری هایی که در سطح جامعه وجود دارد، احتمال بروز موج ششم کرونا در استان وجود دارد.

دکتر سیداحمد هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امکان بروز موج ششم کرونا در کشور و استان دور از انتظار نیست به گونه ای که از هم اکنون باید جدای از فرهنگ سازی ها برای پایبندی به شیوه نامه های بهداشتی به تزریق واکسیناسیون عمومی کرونا نیز سرعت بخشیم.

وی افزود: این روزها شهروندان با این پیش فرض که کرونا فروکش کرده است، مسافرت ها و ترددهای غیرضروری بسیاری انجام می دهند و از سوی دیگر با پایان ماه صفر، شاهد برگزاری مراسم های عروسی و تجمعات هستیم که همین امر زمینه ساز بروز موج ششم کرونا در کشور و استان است.

هاشمی با بیان اینکه موج پنجم کرونا در استان به طور کامل فروکش نکرده است، گفت: با وجود اینکه در هفته های اخیر میزان بستری های کرونایی در بیمارستان های استان از مرز یکهزار نفر به ۲۰۰ نفر رسیده است و روزانه به طور میانگین ۳۵ مبتلای جدید بستری می شوند ولی همچنان آمار فوتی ها بالاست.

وی افزود: این فوتی های کرونایی، افرادی هستند که طولانی مدت در بیمارستان ها بستری بوده اند و خیلی دیر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی تصریح کرد: هم اینک کمبودی در خصوص مراکز تزریق واکسیناسیون کرونا وجود ندارد و از خانواده ها تقاضا داریم تا نسبت به تزریق واکسیناسیون دانش آموزان سریعا اقدام کنند تا با شیوع موج جدید کرونا هزینه های کمتری بپردازیم.

هاشمی افزود: با این وجود تاکنون ۵۸ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال و ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان در برابر کرونا واکسینه شده اند.

از ابتدای آغاز طرح ملی واکسیناسیون، تاکنون ۷۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در خراسان شمالی دریافت و بیش از ۶۰۰ هزار دُز تزریق شده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی (پرخطر)، فاروج، گرمه و جاجرم زرد و شهرستان رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی