گذرهای فرهنگی و هنری در قزوین باید راه اندازی شود


گذرهای فرهنگی و هنری در قزوین باید راه اندازی شود

قزوین-ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: گذرهای فرهنگی و هنری از نیازهای استان بوده و باید نسبت به راه اندازی آن اقدام شود.

مریم بیدخام روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گذرها در درجه اول به ارتقای سطح نشاط و شادابی اجتماعی در بین شهروندان کمک می کند و در درجه بعد می تواند به رونق گردشگری و فعالیت های مربوط به حوزه صنایع دستی و شاخه های مختلف کسب و کارهای فرهنگی و هنری کمک کند.

این مسوول اظهار داشت: با هماهنگی و هم افزایی میان دستگاه هایی نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون مساجد و میراث فرهنگی و همچنین شهرداری ها می توان در این گذرها به شکل پیوسته و مستمر نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری اقدام کرد.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: شهر قزوین از قدمت بالای تاریخی و پیشینه غنی فرهنگی برخوردار است و راه اندازی این گذرها در بافت های تاریخی از اهمیت خاصی برخوردار است و موجب باززنده سازی این فضاها می شود.

بیدخام اظهار داشت: قزوین بیش از اینکه به یک استان و شهر صنعتی معروف باشد یک سرزمین تاریخی و فرهنگی است و ما باید در سیاست گذاری های خود از جمله در بخش توسعه شهری به این مقوله توجه کنیم که یکی از راه های تحقق این موضوع راه اندازی گذرهای فرهنگی و هنری می باشد که در خیلی از شهرهای بزرگ کشور ایجاد شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین همچنین خاطرنشان کرد: با مکاتبه و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های حوزه فرهنگ و هنر تلاش می کنیم تا برای ایجاد گذرها یا معابر فرهنگی و هنری در قزوین اقدام کنیم.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان