استان کرمان سرزمین تدوین پایه های انقلاب شکوهمند ایران اسلامی است


استان کرمان سرزمین تدوین پایه های انقلاب شکوهمند ایران اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار کرمان در پیامی به مناسبت سالروز واقعه به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان با گرامیداشت یاد شهدای این واقعه دردناک، استان کرمان را زادگاه اسطوره ها و تاریخ سازان و سرزمین تدوین پایه های انقلاب شکوهمند ایران اسلامی دانستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی و علی زینی وند به مناسبت سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان به شرح زیر است:

" بسم الله الرحمن الرحیم "

استان کرمان زادگاه اسطوره ها و تاریخ سازان و سرزمین تدوین پایه های انقلاب شکوهمند ایران اسلامی است. در حافظه تاریخی مردم ایران، بیست و چهارم مهرماه تبلور رشادت، استقامت و حق طلبی بزرگ مردان و زنان کرمانی است که در روز اربعین شهدای ۱۷ شهریور تهران در برابر بی عدالتی رژیم طاغوت تا پای جان ایستادگی کردند.

استان کرمان قطعه‌ای عظیم و پرافتخار در هویت ایرانی و اسلامی است و واقعه دردناک به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان به عنوان یکی از سنگرهای مهم و تاثیر گذار انقلاب اسلامی و پایگاه جبهه مقاومت در برابر ظلم و استکبار، نمادی از حق‌طلبی و عدالت‌خواهی مردم در مقابله با جنایات رژیم شاهنشاهی و سرآغاز مبارزات گسترده مردم ولایتمدار استان کرمان و اتفاقی اثرگذار بر مبارزات مردمی در جریان انقلاب در سراسر کشور بود.

روایت واقعی و صحیح بزرگان این خطه از جمله شهدای گرانقدر استان، در راس آنها سردار سلیمانی و شهدای حادثه تاسف بار به آتش کشیده شدن مسجد جامع می‌تواند قرن‌ها هویت‌ساز باشد و برای افراد مختلف در حوزه گرایش اسلامی، جسارت و آرمان‌پردازی، آزادیخواهی و ایستادگی در برابر ظلم الگوساز است.

انقلاب اسلامی، انقلاب ساختارهای نوین حکومتداری در جهان بود و بدون تردید رشادت مردم دلاور و آزادیخواه ایران در سال های پیروزی انقلاب و بعد از آن باعث شده که پس از گذر از بحران ها و ایستادگی در برابر بدخواهان و دشمنان، انقلاب اسلامی زنده تر و بالنده تر از همیشه به حیات خود ادامه دهد و به واقعیتی مقتدر و منحصر به فرد در نظام بین‌الملل تبدیل شود.

اینجانبان با گرامیداشت سالروز واقعه به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان و یاد و خاطره شهیدان واقعه ۲۴ مهر ۱۳۵۷، محمد باقدرت‌جوپاری و غلامرضا یزدان‌شناس، تداوم توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سربلندی و عزت مردم دلاور و فهیم استان کرمان را از درگاه ایزد منان مسألت داریم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بانوی تیرانداز کرمانی به اردوی تیم ملی دعوت شد