برنامه‌های متنوعی ویژه هفته وحدت در سیستان وبلوچستان برگزار می‌شود


برنامه‌های متنوعی ویژه هفته وحدت در سیستان وبلوچستان برگزار می‌شود

زاهدان- ایرنا- رییس ستاد بزرگداشت هفته وحدت سیستان و بلوچستان گفت: ویژه برنامه‌های متعدد و متنوعی به مناسبت هفته وحدت از روز سه‌شنبه 27 مهر در تمامی شهرستان‌های این استان تدارک دیده شده است.

به گزارش ایرنا سید جواد موسوی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: ایام ولادت پیامبر (ص) از سوی امام خمینی (ره) بنام هفته وحدت نامگذاری شده تا همه در ذیل پرچم پیامبر به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی کنند.

وی بیان کرد: ستاد بزرگداشت هفته وحدت در سیستان و بلوچستان به ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت و در شهرستان‌های استان به ریاست فرمانداران برگزار می‌شود که امسال از سوی ستاد مرکزی در تهران هر روز به یک اسم و نام شهید نامگذاری شده است.

رییس ستاد بزرگداشت هفته وحدت سیستان و بلوچستان افزود: روز سه شنبه ۱۲ ربیع الاول آغاز هفته وحدت بنام پیامبر اعظم (ص)، رهبری، اقتدار امت اسلامی و استکبار ستیزی و سردار شهید خالد حیدری، ۱۳ ربیع الاول بنام پیامبر اعظم (ص)، زن و خانواده، مواسات و همدلی و شهیده پیشمرگ کرد مریم امین پور و ۱۴ ربیع الاول بنام پیامبر اعظم (ص) و تکریم مقام شهدا و ایثارگران و سردار شهید رجب علی محمدزاده نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: ۱۵ ربیع الاول بنام پیامبر اعظم (ص)، نماز جمعه، مسجد و روحانیت و شهید ابوبکر اونق، ۱۶ ربیع الاول بنام پیامبر اعظم (ص)، اتحاد ملی، انسجام امت اسلامی در حمایت از آرمان قدس شریف و مبارزه با صهیونیزم جهانی و شهید عمر ملازهی و روز ۱۷ ربیع الاول نیز بنام پیامبر اعظم (ص)، قرآن و اهل بیت (ع) محور اتحاد اسلامی و سردار شهید بهرام مبارکی نامگذاری شده است.

حجت الاسلام موسوی گفت: همچنین کارگاه آموزشی پوستر هفته وحدت با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

وی افزود: در این کارگاه که توسط اساتیدی از تهران آموزش داده می‌شود از چندین استان کشور حضور خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهارداشت: محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین المللی سید جواد حسینی در مساجد شیعه و سنی، نشست ائمه جمعه اهل سنت در زاهدان، ایرانشهر، سراوان و چابهار با موضوع نقش ائمه جمعه در پیشرفت، آبادانی و توسعه و پذیرایی از مهمانان خارجی از دیگر برنامه های هفته وحدت در استان است.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح دبیرخانه جشنواره امت النبی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست های مختلف علمای شیعه و سنی و معتمدین در سطح استان، جشن های مختلف، آذین بندی شهرها، مسابقات ورزشی، نواختن زنگ هفته وحدت به صورت نمادین در یکی از مدارس زاهدان و اعزام مبلغان در نمازهای جمعه از دیگر برنامه های این هفته است.

حجت الاسلام موسوی گفت: همچنین مراسم تجلیل از پیشگامان وحدت شیعه و سنی با حضور مهمانان کشوری و استانی و تمامی اقشار در زاهدان برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403