سه خبر کوتاه از استان کردستان


سه خبر کوتاه از استان کردستان

سنندج - ایرنا - تحقق 100 درصدی دادرسی الکترونیکی در تمام زندان‌های کردستان، آزادی 2 زندانی بدهکاری مالی توسط خیّر سنندجی و کسب دیپلم افتخار نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته آشپزی توسط بانوی کردستانی، سه خبر کوتاه از استان است.

به گزارش ایرنا، محمد خسروی روز یکشنبه در آیین افتتاح مرکز دادرسی بازداشتگاه زندان دیواندره اظهار داشت: در تمام زندانها در سطح استان امکان بهره مندی از خدمات الکترونیکی و دادرسی الکترونیکی برای زندانیان فراهم شده است.

وی افزود: در حال حاضر بجز کانون اصلاح و تربیت مرکز استان که بسترهای راه اندازی و افتتاح آن نیز فراهم و به زودی شاهد افتتاح این مرکز نیز خواهیم بود، در تمام زندانهای استان امکان بهرمندی از دادرسی الکترونیکی برای زندانیان مهیا است.

معاون اداری مالی زندانهای کردستان اضافه کرد: استفاده از تکنولوژی در شرایط فعلی و پاندمی کرونا سبب شده است تا با راه اندازی مراکز دادرسی الکترونیکی در زندانها تمام جلسات دادرسی بصورت منظم و بدون اعزام مددجویان به مراکز قضایی فراهم شود.

خسروی با اشاره به اجرای موفق واکسیناسیون زندانیان و کارکنان در زندانهای استان، گفت: در زندانهای استان هیچ مورد ابتلا به کووید ۱۹ مشاهده و گزارش نشده است و این نشان از رعایت اصول صحیح پروتکل های بهداشتی در این مراکز است و راه اندازی مراکز الکترونیکی دادرسی و خدمات قضایی و البته ملاقات تصویری در راستای تحقق سند تحول قضایی در زندانها نیز عامل بسیار تاثیر گذاری برای جلوگیری از شیوع بیماری است.

با همت خیر سنندجی ۲ زندانی بدهکار مالی آزاد شد

خیّر سنندجی با مراجعه به ستاد مردمی دیه استان کردستان، ۴۰۰ میلیون ریال برای آزادی مددجویان بدهکار مالی و جرایم غیر عمد به این ستاد اهدا کرد.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه کردستان ضمن قدردانی از نوع‌دوستی مردم استان در همراهی با اهداف ارزشمند و انسان دوستانه ستاد دیه، گفت: این اقدام خداپسندانه در ماه پرخیر و برکت ربیع الاول موجب شد تا با پرداخت بدهی و اخذ رضایت شکات، ۲ زندانی بدهکار مالی از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده هایشان بازگردند.

محمد خسروی اضافه کرد: امیدواریم این سنت حسنه در این ماه که ارزش معنوی بالایی دارد و از آن به عنوان جشن مولود یاد می شود، زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان بدهکار که به دلیل ضعف و عدم تمکن مالی در زندانهای استان تحمل حبس می‌کنند، فراهم آورد تا در جشن میلاد رسول مهربانی و عطوفت حضرت ختمی مرتبت در کنار خانواده هایشان باشند.

در حال حاضر ۱۰ زندان و مرکز اصلاح و تربیت در شهرستان‌های مختلف استان کردستان فعالیت دارند.

دیپلم افتخار نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته آشپزی به بانوی کردستانی رسید

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان از کسب دیپلم افتخار نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت توسط "سیده ژینو حسینی" مهارت آموخته این استان در رشته آشپزی خبر داد.

سیدجمیل احمدی افزود: فاز اول نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به صورت غیر متمرکز از مهر ماه سالجاری به میزبانی ۱۳ استان کشور در حال برگزاری است که این دوره از مسابقات از ۲۲ تا ۲۴ مهر ماه سالجاری در رشته آشپزی به میزبانی استان مازندران و با حضور ۱۸ نفر از منتخبان استانی این رشته برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات سیده ژینو حسینی مهارت آموخته منتخب استان کردستان در رشته آشپزی با حضور در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت و کسب ۷۱۶ امتیاز پس از شرکت کنندگانی از استان های مازندران ، فارس و گیلان دیپلم افتخار این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان یادآور شد: مسابقات ملی مهارت فرصتی ارزشمند در راستای شکوفایی استعداد های جوانان کشور و رسیدن به قله های افتخار در مسابقات جهانی است.

فاز اول نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به میزبانی استان‌های مازندران، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و کردستان از ۲۲ مهر سال جاری با حضور ۱۷۰ رقابت کننده آغاز شده است.

در این مرحله از مسابقات، استان مازندران میزبان رشته‌های قنادی و آشپزی، استان کرمان میزبان رشته‌های تراش و فرزCNC، طراحی مهندسی مکانیک و تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین، استان سیستان و بلوچستان میزبان رشته جواهرسازی، استان فارس میزبان رشته فناوری گرافیک و راهکارهای نرم افزاری برای تجارت و استان کردستان میزبان رشته توسعه فناوری‌های موبایل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!