خانه صنعت خراسان رضوی 204 پروانه تاسیس صنعتی صادر کرد


خانه صنعت خراسان رضوی 204 پروانه تاسیس صنعتی صادر کرد

مشهد- ایرنا- رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی 2 ماه گذشته، این خانه موفق به صدور 204 پروانه تاسیس صنعتی برای سرمایه گذاران در این استان شده است.

حسن حسینی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در آبان ماه سال ۱۳۹۸ طی گردهمایی بین روسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت ایران با حضور معاون وزیر صنعت در مشهد مقرر گردید برخی اختیارات این وزارتخانه در ۱۲ استان به خانه‌های صنعت استانها تفویض گردد.

وی ادامه داد: در این راستا هفت وظیفه‌ای که برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بود در ۱۲ استان از جمله خراسان رضوی واگذار شد که از جمله آنها ارایه مشاوره در ارتباط با صدور مجوزهای تاسیس و توسعه داخلی شهرکهای صنعتی، همکاری و نظارت و ارایه پیشنهاد در خصوص تخصیص و توزیع سوخت واحدهای صنعتی و معدنی، برگزاری و مدیریت مراسم روز ملی صنعت و معدن در استانها با مشارکت سایر تشکلها و دعوت از نماینده خانه صنعت و معدن در شورای عالی معادن و شورای معادن استان بدون حق رای و با نظر شورا بود.

نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: وظایف واگذار شده دیگر شامل عضویت یکی از اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استانها در هیات مدیره شهرکهای صنعتی استانها، شناسایی واحدهای تولیدی دارای مشکل‌ و برگزاری جلسات کارشناسی برای بررسی این مشکلات و معرفی به دبیرخانه ستاد تسهیل استانها جهت بررسی، دعوت از نماینده خانه صنعت، معدن و تجارت در کمیته‌ها و کمیسیونها و نشستهای مرتبط با تولید توسط سازمان صنعت استانها به منظور بهره مندی از نظرات بخش خصوصی در تصمیم گیریها و برنامه‌ ریزیها و سیاست‌ گذاریها بود.

وی افزود: از تیرماه امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت صدور پروانه های تاسیس صنعتی را نیز به خانه های صنعت، معدن و تجارت واگذار کرد که در این راستا خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی صدور پروانه تاسیس صنعتی در حوزه شهرستان مشهد را عهده دار است و طی ۲ ماه گذشته ۲۰۴ پروانه تاسیس صنعتی در زمینه صنایع نساجی، غذایی، سلولزی و الکترونیکی با پیش بینی جذب سرمایه گذاری ۲۴ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶ هزار و ۸۵۲ نفر برای سرمایه گذاران در شهرستان مشهد صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: واگذاری برخی اختیارات توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به تشکلهای بخش خصوصی ذیربط منجر به انسجام فعالیت‌های هر بخش و رسیدگی بیشتر به مشکلات و امور صنعتگران و جذب سرمایه گذاران توانمند و کارآمد می شود.

خراسان رضوی دارای پنج هزار و ۸۵۹ جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری هزار و ۲۹ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۱۷۴ هزار نفر است و سهم استان از جوازهای تاسیس کل کشور هفت درصد، از کل میزان سرمایه گذاری در این زمینه ۶ درصد و از کل اشتغال این حوزه در کشور هشت درصد است.

سهم صنایع کوچک (زیر ۵۰ نفر اشتغال) از تعداد صنایع دارای جواز تاسیس خراسان رضوی ۸۹.۸ درصد، در سرمایه گذاری ۲۵.۴ درصد و در اشتغال ۵۳.۱ درصد است، سهم صنایع متوسط (۵۰ تا ۱۰۰ نفر اشتغال) در تعداد صنایع استان ۶.۳ درصد، در سرمایه گذاری ۱۲ درصد و در اشتغال ۱۳.۹ درصد است، سهم صنایع بزرگ (بالای ۱۰۰ نفر اشتغال) نیز در تعداد ۳.۹ درصد، در سرمایه گذاری ۶۲.۶ درصد و در اشتغال ۲۳ درصد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه