دمای هوای قزوین تا 10 درجه سردتر می شود


دمای هوای قزوین تا 10 درجه سردتر می شود

‌قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین گفت: دمای هوای این استان در آخر هفته جاری تا 10 درجه سانتیگراد خنک‌تر خواهد شد.

مریم بهروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، برای امروز و فردا در اکثر مناطق استان جوی به نسبت پایدار را شاهد خواهیم بود که برای امروز و در بخش های غربی، وزش بادهای غربی پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته با نفوذ زبانه های پرفشار، وزش بادهای شمالی و عبور امواج را خواهیم داشت و به همین لحاظ برخی مناطق، به ویژه ارتفاعات شمالی استان با بارش های پراکنده همراه خواهد بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، شدت وزش بادهای به نسبت شدید شمالی در کانال بادی استان طی این مدت بیشتر خواهد داشت.

وی یادآور شد: به لحاظ دمایی نیز از امروز روند کاهش دما در سطح استان پیش بینی شده که تا روز چهارشنبه با شیب ملایم همراه خواهد بود اما برای روزهای پنجشنبه و جمعه این کاهش محسوس تر است.

بهروزی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۷ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۰ تا ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی و ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟