شهردار قزوین امانت سنگینی بر دوش دارد


شهردار قزوین امانت سنگینی بر دوش دارد

استاندار قزوین گفت: اگر به پازل کشور نگاه کنیم برخی از شهرها در فرهنگ و تاریخ جایگاه ویژه‌ای دارند که قزوین از جمله این شهرها است؛ بنابراین شهردار قزوین رسالت و مسئولیت سنگینی در راستای صیانت از این تاریخ و فرهنگ به عهده دارد، شهرداری قزوین در کنار مباحث شهری باید مباحث تاریخی و فرهنگی را نیز مورد توجه قرار دهد.

هدایت‌الله جمالی‌پور در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین که امروز ۲۸ مهر در سالن اجتماعات دانشگاه‌ بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، تصریح کرد: مهدی صباغی با کوله باری از تجربه مسئولیت شهرداری را قبول کرد و باید بداند که امروز یک امانت بزرگ را تحویل گرفته‌ است، شهر قزوین صرفا متعلق به مردم قزوین نیست بلکه بخشی از تاریخ و فرهنگ ایران است که همه دلباختگان ایران، مدیریت قزوین را رصد می‌کنند.

وی افزود: اگر به پازل کشور نگاه کنیم برخی از شهرها در فرهنگ و تاریخ جایگاه ویژه‌ای دارند که قزوین از جمله این شهرها است؛ بنابراین شهردار رسالت و مسئولیت سنگینی در راستای صیانت از این تاریخ و فرهنگ به عهده گرفته‌ است، شهرداری قزوین در کنار مباحث شهری باید مباحث تاریخی و فرهنگی را مورد توجه قرار دهد، صیانت از باغستان از جمله مسئولیت‌های شهرداری است اگرچه همه دستگاه‌ها موظف هستند به شهردار کمک کنند تا این مسئولیت خطیر را انجام دهد.

استاندار قزوین اظهار کرد: یک زمان قزوین به عنوان نگینی در باغستان بوده است اما امروز مساحت باغستان‌ اطراف قزوین به کمتر از سه هزار هکتار رسیده است که باید تلاش کنیم این ظرفیت را صیانت کنیم، همچنین آثار باستانی و تاریخی شهر به عنوان یک اولویت و منابع پایدار درآمدی تعریف شود.

وی تاکید کرد: موضوع عدالت مهم است، گاهی در شهر با بی‌عدالتی مواجه می‌شویم که مورد اعتراض شهروندان است، نباید بی‌عدالتی در صدور مجوزها در شهر دیده شود، ما نیز کمک می‌کنیم که شهردار با موفقیت عمل کند. ضمن اینکه با هم‌افزایی و وحدت کنار هم می‌توانیم آینده شهر را رقم بزنیم.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

راه‌های اصلی تاکستان با 50 میلیارد تومان اعتبار ملی در حال اصلاح است