تصادفات در جاده‌های خراسان شمالی نیمه نخست امسال 113 کشته داشت


تصادفات در جاده‌های خراسان شمالی نیمه نخست امسال 113 کشته داشت

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راه خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال 113 نفر در سانحه های جاده‌ای استان جان باختند که این رقم پنج درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

سرهنگ رحمان اسپیدکار روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۹۲ فقره تصادف منجر به فوت در جاده های استان به ثبت رسیده است که این رقم در مقاسه با مدت مشابه پارسال سه درصد افزایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت وقوع ۸۰۴ فقره تصادف جاده ای استان منجر به مصدومیت ۹۹۰ نفر در این سانحه ها شد.

سرهنگ اسپیدکار تصریح کرد: در مجموع شمار تصادفات جاده ای استان در ۶ ماهه امسال با رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به یکهزار و ۵۰۱ فقره رسیده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۳۹ هزار و ۸۱۶ مورد تخلف حادثه ساز در جاده های استان ثبت شده است افزود: در این مدت ۷۲ هزار و ۴۸۶ فقره تخلف سرعت غیرمجاز، ۱۴ هزار و ۹۳۴ مورد سبقت غیرمجاز و بیش از ۱۶ هزار مورد انحراف به چپ از رانندگان عبوری از جاده های استان گزارش شده است

سرهنگ اسپیدکار در این مدت ۲ هزار و ۱۲۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۸۰ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس راه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست پارسال ۱۰۸ نفر در ۸۹ فقره تصادف منجر به فوت در جاده ای استان فوت کرده اند.

خراسان شمالی در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از آن گذر می کنند.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی یمن / زخمی شدن 10  نفر