کمک 27 میلیارد تومانی به باشگاه های ورزشی زیان دیده از کرونا در تهران


کمک 27 میلیارد تومانی به باشگاه های ورزشی زیان دیده از کرونا در تهران

تهران- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد: 27 میلیارد تومان به صاحبان مجموعه های ورزشی زیان دیده از کرونا که در سامانه کارآ ثبت درخواست کرده بودند، پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، نصرالله پریچهره روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: تا کنون ۵۸۳ پرونده مربوط به زیان مجموعه های ورزشی پس از شیوع کرونا در این اداره کل و سامانه کارآ باز و پیگیری شده است و حدود ۱۶۰ مجموعه دیگر به علت نبود اعتبارات باقی مانده است.

وی اضافه کرد: میزان اعتبار این کمک برای هر فرد شاغل در مجموعه ورزشی ۱۶ میلیون و برای مجموعه بزرگ نیز این رقم تا ۹۶۰ میلیون تومان است.

۲۷ مجموعه ورزشی تهران تعطیل شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران بیان کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی ۲۷ مجموعه ورزشی خصوصی به علت تعطیلی های فراگیر و اجاره بودن فضا، تعطیل شدند و صاحبان آنان مجوز خود را لغو کردند.

وی ادامه داد: این مجموعه ها به طور میانگین چهار نیرو و مربی داشت که با این تعطیلی ها، آنان شغل خود را از دست داده اند.

پریچهره افزود: آمار دقیق تعطیلی مجموعه ها، بیکاری پرسنل و میزان خسارت احتمالی پس از پایان کرونا مشخص خواهد شد.

وی در مورد صدور مجوز بهره برداری از ورزشگاه های شهدای گمنام و مرغوبکار به نام سرخ آبی های پایتخت نیز گفت: این موضوع از طریق مصوبه هیات دولت در حال انجام است.

وی ادامه داد: مهم ترین مشکل ورزشگاه شهدای گمنام(باشگاه پرسپولیس) مربوط به بخش سرایداری آن بوده که حدود ۳۰ سال در این مجموعه سکونت داشته اند و موضوع در حال رسیدگی بیشتر است.

پریچهره بیان کرد: هم اینک واگذاری کامل ورزشگاه مرغوبکار به باشگاه استقلال از سوی مصوبه هیات دولت انجام شده است.

وی همچنین به آخرین وضعیت انتقال سند استادیوم امام رضا(ع) و شهید کاظمی به نام سرخ آبی های پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: در تهاتری که میان شهرداری و وزارت ورزش صورت گرفت، مقرر شد که ۱۷ هکتار از عرصه ورزشگاه تختی به توسعه مترو اختصاص یابد تا به ازای آن برخی مجوز ها و ۲ باشگاه کاظمی و امام رضا(ع) به سرخ آبی ها واگذار شود.

وی با بیان اینکه تهاتر یکی از این مجموعه ها به دلیل نشست متعدد زمین در نقط مختلف آن منتفی شده است، افزود: شهرداری ۴۰۰ میلیارد تومان از این حیث بدهکار است اما این مساله با مجموعه شهرداری تهران و شرکت مترو در حال رسیدگی و رفع مشکل است.

چارت سازمانی اداره کل ورزش تهران باید اصلاح شود

پریچهره افزود: یکی از مشکلات اداره کل ورزش و جوانان استان تهران مربوط به چارت سازمانی با توجه به حجم و گستردگی کار است که در جلسات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش مقرر شد تا اساسنامه اصلاح شود.

این مسئول ورزش تهران با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم ما جذب سرمایه گذار برای پیشرفت فیزیکی پروژه های نیمه تمام ورزشی است، خاطر نشان کرد: برخی پروژه های نیمه تمام به علت نبود و یا قطره چکانی بودن اعتبارات هنوز پس از ۱۹ سال تکمیل نشده اند و به مرز فرسودگی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از طریق ماده ۲۷ نیز شاهد اتفاقات و مشارکت های خوبی از طریق بخش خصوصی برای توسعه ورزش هستیم، اظهار کرد: طبق آخرین آمار ۲۱۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در ورزش تهران سرمایه گذاری کرده است.

پریچهره با بیان اینکه طبق کارشناس دادگستری این اماکن پس از تکمیل طرح به مدت پنج تا ۱۵ سال در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرند، خاطر نشان کرد: در این کمیته نمایندگانی از دادگستری، اصناف، استانداری، اداره کل ورزش استان و بازرسی شرکت دارند تا بررسی های لازم را انجام دهند.

رویداد های ورزشی تیم های تهرانی در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اظهار امیدواری کرد: ورزشگاه تختی پس از تجهیز میزبان رقابت های فوتبال نمایندگان استان تهران در لیگ برتر باشد.

پریچهره به مشکل ۴۰ ساله برق ورزشگاه و کمبود آب برای احیای فضای سبز ورزشگاه تختی اشاره کرد و گفت: با اعتبارات ملی نسبتا مشکل قدیمی نور و برق ورزشگاه برطرف شد.

وی گفت: با توجه به برخی کم آبی ها فضای سبز پیرامونی ورزشگاه دچار خشکی شدید است که این موضوع با همکاری دستگاهی و اعتبارات برای راه اندازی چاه های آب مرتفع خواهد شد.

ورزشگاه تختی با وسعت ۱۱۷ هکتار در شرق پایتخت (اتوبان افسریه) قرار دارد.

مالکیت ورزشگاه شیرودی تا یک ماه آینده در اختیار اداره کل ورزش تهران

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد: این ورزشگاه از سوی وزارت ورزش و جوانان به این اداره کل واگذار شده است و امیدواریم تا یک ماه آینده این روند کامل شود.

وی همچنین به مسئولان فدراسیون هایی که دفتر آنها در ورزشگاه شیرودی واقع شده است اطمینان خاطر داد که همچنان می توانند از این محل بهره برداری داشته باشند.

پریچهره خاطرنشان کرد: در صدد هستیم از ظرفیت ورزشگاه شیرودی به منظور ایجاد فضا برای ساختمان های هیات های ورزشی استان تهران بهره ببریم.

به گفته وی، ظرفیت ورزشگاه شیرودی تهران می تواند در بخش استعداد یابی و برگزاری رویداد های ورزشی برای استان تهران تاثیر گذار باشد.

ورزشگاه شیرودی یا امجدیه در خیابان هفتم تیر واقع شده است که دارای مجموعه آبی و چند منظوره متعدد است.

وضعیت معیشت و استخدامی ۳۸۵ پرسنل هیاتی اداره کل ورزش تهران پیگیری می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه یکی از دغدغه های ما رسیدگی به وضعیت استخدامی نیروهای هیاتی که بدون شناسه کارمندی در ادارات و حوزه های ورزشی تهران فعالیت دارند، گفت: در این رابطه نشست هایی با اعضای کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی صورت گرفته تا بتوانیم وضعیت ۳۸۵ نیروی شاغل هیاتی در ادارات استان تهران را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه این نیروها از تجربه و تخصص لازم بهره مند هستند، خاطر نشان کرد: به علت سلیقه ای برخورد شدن با این موضوع در دوره های قبل، برخی از آنان با داشتن سابقه کار ۲۵ سال با تعطیلی اماکن ورزشی بی حقوق و مزایا می شوند چراکه حقوق این افراد از طریق ماده ۸۸ (واگذاری اماکن به بخش خصوصی) تامین می شد.

مخالف انتقال امتیاز تیم فوتبال بادران به خارج از تهران هستم

تیم شمس آذر قزوین امتیاز لیگ دسته یکی بادران تهران را خریداری کرد که در این رابطه مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران مخالف انتقال سهمیه تهران به استان قزوین است.

پریچهره خاطر نشان کرد: استارت واگذاری امتیاز این تیم لیگ یکی حدود سه ماه گذشته استارت خود را زد و در این خصوص هیات فوتبال تهران و کمیسیون ماده ۵ به این موضوع رسیدگی کند.

وی بیان کرد: اگر حمایت و توان مالی برای اداره این تیم وجود ندارد باید این مشکل از طریق سرمایه گذاران داخل استان تهران رفع شود نه اینکه امتیاز این تیم به استانی دیگر واگذار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی