آبیک در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت


آبیک در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

قزوین- ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی فرماندار آبیک گفت: همزمان با هشدار مسوولان در خصوص خیز ششم کرونا، افزایش روند بستری بیماران کرونایی در روزهای اخیر وضعیت این شهرستان را قرمز کرد.

علی‌اکبر رشوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: هفته گذشته ۴۲۸ بیمار به بیمارستان‌های آبیک مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰۸ مورد مثبت قطعی به کرونا بودند که ۳۲ مورد بستری و یک مورد جان خود را از دست داد.

وی اظهار داشت: تعداد بستری‌های بیماران کرونایی طی هفته گذشته در مقایسه با سه ماهه قبل؛ بیش از سه برابر شده که در شرایط بحران قرار داریم و شاهد روند صعودی بستری‌ها در مراکز درمانی این شهرستان هستیم.

رشوند تصریح کرد: از اول مهر تا ۳۰ مهرماه یک هزار و ۵۰۱ نمونه گیری در این شهرستان برای افراد مشکوک به بیماری انجام شده که از این تعداد ۳۰۰ مورد مثبت بوده و تعداد بستری‌ها ۶۵، بستری مثبت قطعی ۲۲ مورد و فوتی‌ها ۱۲ مورد بوده است.

این مسوول اضافه کرد: هم اکنون ۱۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شهدا و ولیعصر آبیک بستری هستند که از این تعداد ۲ نفر در بخش آی سی یو قرار دارند.

وی با تاکید بر لزوم تشدید مراقبت‌ها به منظور مقابله با ویروس کرونا، افزود: راهکار برون رفت از این بحران رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های سخت گیرانه خواهد بود و پنجشنبه جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان به همین منظور برگزار خواهد شد.

رشوند خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا محدودیت‌ها با شدت و قوت بیشتری در آبیک اجرا می‌شود و تیم‌هایی مشترک از شبکه بهداشت، صمت، اتاق اصناف، اتحادیه‌های مربوطه و نیروی انتظامی بر روند الزامات و اعمال محدودیت‌ها نظارت خواهند داشت و در صورت مشاهده تخلف واحدهای متخلف پلمب خواهد شد.

شهرستان آبیک به مرکزیت شهری به همین نام با ۲ بخش مرکزی و خاکعلی در شرق استان قزوین قرار دارد و هم جوار با استان البرز است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خودتحریمی، بیشترین آسیب را به اقتصاد کشور وارد می‌کند