آفریقا تا 2026 بزرگ‌ترین قطب برنامه‌نویسی جهان می‌شود


مرکز تحقیقاتی گارتنر در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که آفریقا طی پنج سال آینده به کانون نوآوری تبدیل می‌شود و موج گسترده حضور توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری این قاره را به یک «اکوسیستم استارت‌آپ پیش‌رو در جهان» تبدیل می‌کند. تحلیل‌گران پیش‌بینی کردند افزایش 30 درصدی نیروهای متخصص در بخش توسعه نرم‌افزاری در آفریقا که در سال‌های اخیر...

مرکز تحقیقاتی گارتنر در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که آفریقا طی پنج سال آینده به کانون نوآوری تبدیل می‌شود و موج گسترده حضور توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری این قاره را به یک «اکوسیستم استارت‌آپ پیش‌رو در جهان» تبدیل می‌کند.
تحلیل‌گران پیش‌بینی کردند افزایش 30 درصدی نیروهای متخصص در بخش توسعه نرم‌افزاری در آفریقا که در سال‌های اخیر شاهد هجوم سرمایه‌گذاری در بخش‌های خطرپذیر بوده، باعث می‌شود این منطقه تا سال 2026 میلادی به یک نیروگاه توسعه نرم‌افزار رقیب آسیا تبدیل شود.
تعدادی از کشورهای آفریقایی هم‌اکنون در تلاشند برای جذب برنامه‌نویسان و نیروهای متخصص فناوری در منطقه سرمایه‌گذارهای خارجی جذب کنند و مراکز نوآوری را راه‌اندازی کنند.
این اتفاق کشور کنیا را نیز شامل می‌شود که اکوسیستم یک میلیارد دلاری را در اختیار دارد و از آن با نام «سیلیکون ساوانا» یاد می‌کنند. این منطقه به شکل ویژه کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و فناوران را از کشورهای مختلف آفریقایی جذب می‌کند.
مرکز تحقیقاتی گارتنر در گزارش خود توضیح داد:‌ «طی سه سال آینده بیش از 900 هزار متخصص توسعه‌دهنده نرم‌افزار در سراسر آفریقا وجود دارد که با ظهور کانال‌های آموزش غیررسمی بر تعداد آنها افزوده می‌شود. با ادامه روند رو به رشد این بازار، کمپانی‌های جهانی سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز خود را در چین کاهش خواهند داد تا در عوض روی آفریقا متمرکز شوند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟