مجتمع آموزشی دانش‌آموزان جسمی، حرکتی در یزد افتتاح شد


مجتمع آموزشی دانش‌آموزان جسمی، حرکتی در یزد افتتاح شد

یزد - ایرنا - مجتمع آموزشی دانش‌آموزان جسمی، حرکتی عصر چهارشنبه در مراسمی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در یزد افتتاح شد.

به گزارش ایرنا رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم افتتاح این مجتمع خیرساز
که از آن بعنوان بزرگترین مجتمع آموزشی دانش آموزان جسمی، حرکتی کشور یاد می شود با بیان اینکه این سازمان مولود انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۰ است گفت: سازمان یاد شده در راستای عدالت آموزشی و ایجاد امکانات برابر تحصیلی برای تمام دانش آموزان، بویژه دانش آموزان استثنایی ایجاد شده است.

وی افزود: بر اساس نظریه توسعه انسان مبنا، مبنای توسعه در جامعه، انسان ها با تمام ویژگی ها هستند و معلولان نیز در این توسعه نقش اساسی دارند.

حسینی ادامه داد: جامعه آرمانی جامعه ای فراگیر، عادلانه، بدون محدودیت، بدون مانع، مناسب سازی شده و دوستدار انسان است و برای رسیدن به این جامعه نظام تعلیم و تربیت بویژه سازمان آموزش و پرورش استثنایی نقش مهمی را دارد.

وی تصریح کرد: رسالت اصلی نظام تعلیم و تربیت تبدیل منابع سرشار انسانی به سرمایه انسانی است و این رسالت در بخش دانش آموزان با نیازهای ویژه بر عهده آموزش و پرورش استثنایی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجتمع آموزشی یزد برای فرشتگان زمینی ایجاد شده است گفت:حضرت امام (ره) خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه و معلولان را به مثابه خدمت به پیامبر اکرم (ص) می داند و مدرسه سازی برای فرشتگان زمینی بزرگترین اجر را نزد پروردگار دارد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه هفت هزار و ۱۱۰ دانش آموز جسمی حرکتی در مدارس کشور در حال تحصیل هستند افزود: با افتتاح این مدرسه تعداد مدارس دانش آموزان جسمی حرکتی به ۲۸ مدرسه رسید.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استثنایی برای دانش آموزان جسمی حرکتی شدید آموزش های منزل محور را نیز دارد و به هر یک از این دانش آموزان بیش از ۱۵ میلیون تومان تجهیزات اختصاص می باید.

حسینی خاطرنشان کرد: تولید ۶۰۸ محتوای آموزشی ویژه دانش آموزان جسمی حرکتی و ۶۸ اثر ویژه معلمان این دانش آموزان بخشی از خدمات آموزشی برای این طیف از دانش آموزان است.

حسینی با اشاره به خدمات حمایتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی به دانش آموزان استثنایی گفت: در ۱۸ آیتم خدمات حمایتی به دانش آموزان ارائه می شود که یکی از این آیتم ها کمک هزینه خرید ولیچر است.

وی افزود: اعتبار خدمات حمایتی در سال گذشته هفت میلیارد تومان بود که در سال جاری به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

حسینی ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی را از ضروریات آموزش حضوری به این دانش آموزان دانست و گفت: در سال جاری ۲ میلیارد تومان برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان یزد اختصاص یافته و درصورت مشارکت شورای شهر تمامی هزینه های سرویس ایاب ذهاب دانش آموزان استثنایی تامین می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز با بیان اینکه مدرسه سازی زمینه ساز رشد بندگان خدا و نردبان ترقی انسان ها است گفت: ارزش انسان ها به کارهای خوبی است که انجام می دهند زیرا کار خوب انسان ها نشان از ذات درونی و سرشت خوب انسان ها است.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: معلمان و خادمان به دانش آموزان استثنایی کار بسیار ارزشمندی انجام می دهند و نزد خداوند متعال اجر عظیم دارند.

بزرگترین مجتمع آموزشی دانش آموزان جسمی، حرکتی کشور در زمینی به مساحت چهار هزار و ۸۰۰ متر مربع و زیر بنای سه هزار و ۷۳۴ متر مربع در ۲۴ کلاس و با اعتبار بیش از هشت میلیارد تومان توسط خیر نیک اندیش محمد تقی شهوازیان ساخته شده است.

هم اکنون ۲۸۵ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی استان یزد تحصیل می کنند که حدود ۲ هزار نفر از این تعداد دانش آموزان استثنایی هستند.

تعداد خیران مدرسه ساز استان یک هزار و ۳۰۰ نفر اعلام شد که از این تعداد ۱۸۸ نفر از خانواده های معظم شهدا، ۲۵۴ تن زن ، ۶۹ نفر نخبه و ۱۴۵ نفر از اقلیت دینی زرتشتیان هستند؛ همچنین یک سوم مدارس استان یزد خیری است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آبگرفتگی معابر میبد