طی 6 ماه در جهرم 505 تصادف جاده‌ای حادث شده است


طی 6 ماه در جهرم 505 تصادف جاده‌ای حادث شده است

رئیس مرکز اورژانس جهرم با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 505 تصادف جاده‌ای در این شهرستان حادث شده، گفت: پرحادثه‌ترین محور مربوط به جهرم - شیراز و پس از آن محور لار به جهرم است.

محمدرضا خوشرو دوشنبه ۱۰ آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۱۲۳۳ مأموریت برای امداد رسانی به مصدومان تصادفات شهری و جاده‌ای در شهرستان جهرم انجام شده است، گفت: در همین بازه زمانی ۷۲۸ تصادف در شهر حادث شده که ۹۳۷ نفر مصدوم و ۳ فوتی داشته است.

او افزود: بیشترین تصادفات در شهر مربوط به ماشین با موتور (۴۵ درصد) و سپس مربوط به واژگونی موتور سیکلت (۲۱ درصد) بوده است.

خوشرو با بیا اینکه همچنین ۸ درصد تصادفات در شهر مربوط به واژگونی خودرو و ۷ درصد تصادفات مربوط به برخورد ماشین و عابر پیاده بوده است، یادآور شد که بیش از ۷۷ درصد موارد موتور در تصادفات شهری وجود دارد.

رئیس مرکز اورژانس جهرم با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از تصادفات در جاده مربوط به واژگونی خودرو و موتورسیکلت است و در ۵۴ درصد تصادفات، موتورسیکلت حضور داشته است، عنوان کرد: امسال میانگین زمان رسیدن اورژانس به حادثه در شهر جهرم حدود ۷ دقیقه و ۱۶ ثانیه و در جاده ۱۲ دقیقه و ۵ ثانیه است که خوشبختانه نسبت به پارسال کاهش داشته است.

او با بیان اینکه در شش ماه اول سال، ۵۰۵ تصادف جاده‌ای در شهرستان جهرم وجود داشته است، اظهار کرد: پرحادثه‌ترین محور در شهرستان جهرم مربوط به جهرم - شیراز و بعد از آن محور لار به جهرم است.

خوشرو ادامه داد: امسال هم مانند سال‌های گذشته، آمار فوت شدگان ناشی از تصادف در محور جهرم- لار حدود ۲ برابر محور جهرم-شیراز بوده است.

او بیان کرد: سال گذشته هر ۲۳ تصادف در محور جهرم- شیراز منجر به یک فوتی بوده است که امسال به ازای هر ۱۲ تصادف بک فوتی داشته است. همچنین امسال در محور جهرم-لار به ازای هرشش تصادف یک فوتی به جا گذاشته شده است.

رئیس مرکز اورژانس شهرستان جهرم خاطرنشان کرد: امسال از هر ۲۱ تصادف در محور جهرم-سیمکان یک نفر فوتی داشتیم و این محور در سال ۹۹ از میزان شدت تصادف و کشندگی رتبه اول در محورهای مواصلاتی شهرستان داشته که امسال رتبه سوم دارد.

او گفت: در شش ماهه اول امسال ۴۹ فوتی در تصادفات جاده‌ای داشتیم که نسبت به کل سال گذشته، تقریبا برابر بوده است. از این ۴۹ فوتی، ۱۸ فوتی مربوط به محور جهرم به شیراز بوده و ۱۴ فوتی هم مربوط به محور جهرم به لار و دیگر محورهای مواصلاتی نیز بوده است بوده است. همچنین اکثر تصادفات در جاده در شب‌ها اتفاق افتاده است.

خشرو با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال ۲۰ ماموریت توسط اورژانس هوایی انجام شده است، اظهار کرد: از ۷۹۲۵ مأموریتی که در شش ماه اول سال در شهر و جاده در سطح شهرستان انجام شده که از این و تعداد ۶۶۹۲ مورد غیرتصادفی وجود داشته و تعداد کل موارد غیرتصادفی در شهرستان بیشتر از موارد تصادفی بوده است.

انتهای پیام

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز