پوشش واکسیناسیون کرونا در شهرستان خوسف از 80 درصد فراتر رفت


پوشش واکسیناسیون کرونا در شهرستان خوسف از 80 درصد فراتر رفت

بیرجند - ایرنا - فرماندار خوسف گفت: از شروع برنامه واکسیناسیون در این شهرستان تاکنون بیش از 14 هزار و 834 نفر معادل 80.2 درصد افراد بالای 12 سال دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

محمدعلی آخوندی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه خوسف از لحاظ شیوع کرونا همچنان در وضعیت آبی (کم‌خطر) است افزود: با این وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا مهار کامل این بیماری باید با جدیت دنبال شود.

وی گفت: دز دوم واکسن کرونا نیز تاکنون به ۹ هزار و ۹۴۹ نفر تزریق شده که معادل ۵۳.۸ درصد جمعیت هدف شهرستان است و این میزان بیشتر از میانگین استانی است.

فرماندار خوسف اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون آزمایش مولکولی (pcr) برای ۲ هزار و ۲۹۱ نفر از مردم این شهرستان انجام شده که از این تعداد ۹۸۱ آزمایش مثبت بوده و ۴۰ نفر نیز بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: ۱۷ درصد افرادی که آزمایش مولکولی آنها مثبت شده است بستری و مابقی به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

آخوندی گفت: از ابتدای همه‌گیری این بیماری در شهرستان بیشترین آمار فوت شدگان مربوط به آبان ماه سال گذشته با ۱۲ نفر فوت شده است و در ۲ ماه اسفندماه سال گذشته و تیرماه سال جاری نیز هیچ فردی بر اثر این بیماری در شهرستان فوت نکرده است.

وی گفت: شهریور امسال نیز بیشترین افراد مبتلا به کرونا در شهرستان خوسف به تعداد ۲۱۶ نفر شناسایی شدند که از این تعداد ۳۲ نفر در بیمارستان بستری و ۱۸۴ نفر نیز در قرنطینه خانگی بوده‌اند.

وی بیان کرد: موارد بستری تنفسی در شهریور ماه نیز با ۴۶ مورد بیشترین آمار پراکندگی از ابتدای همه‌گیری را داشته است.

فرماندار خوسف افزود: با توجه به اینکه مدارس شهری خوسف کمتر از ۳۰۰ دانش‌آموز دارند همه آنها دایر بوده و در کلاس‌های با بیش از ۱۵ نفر دانش‌آموز به‌صورت گروه‌بندی و ترکیبی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: علیرغم حضوری بودن کلاس‌های آموزشی بر استفاده از بستر شاد به عنوان کمک آموزشی تاکید شده است و استفاده از این نرم‌افزار می‌تواند به افزایش کیفیت آموزشی کمک شایانی داشته باشد.

آخوندی گفت: برای بازگشایی کامل مدارس منتظر ابلاغ از ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و طبق ابلاغیه‌های ستاد اگر در کلاسی یک نفر مبتلا به کرونا شود، آموزش حضوری کلاس به مدت ۲ هفته تعلیق خواهد شد.

وی سلامت دانش‌آموزان را بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: اگر در مدرسه‌ای پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود به‌صورت جدی برخورد می‌شود.

فرماندار خوسف از رسانه‌ها، گروه‌های بانفوذ و صاحب‌نظران علمی و دانشگاهی خواست مردم را به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا پایان همه‌گیری کرونا تشویق کنند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری جنوب غربی بیرجند است.

براساس آخرین رنگ‌بندی کشور از هشتم آبان یک شهرستان دیگر خراسان جنوبی هم نارنجی شد و در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، قاینات، نهبندان و طبس به رنگ نارنجی (پرخطر)، خوسف آبی (کم‌خطر) و بقیه شهرستان‌ها زرد (متوسط خطر) هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403