صید 183 تنی انواع ماهیان استخوانی خزر توسط صیادان گیلانی


صید 183 تنی انواع ماهیان استخوانی خزر توسط صیادان گیلانی

مدیرکل شیلات گیلان گفت: 49 شرکت صیادی پره با حدود 4000 صیاد گیلانی از 20 مهر کار خود را آغاز کرده و تاکنون 2795 مرحله پره کشی داشتند.

عظیم مدبری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه صیادان گیلانی از ابتدای فصل صید تا پایان دهه اول آبان موفق شدند ۱۸۳ تن انواع ماهیان استخوانی را از دریای خزر صید کنند، گفت: ۴۹ شرکت صیادی پره با حدود ۴۰۰۰ صیاد گیلانی از ۲۰ مهر کار خود را آغاز کرده و تاکنون ۲۷۹۵ مرحله پره کشی داشتند.

وی اغلب ماهیان صید شده از خزر را دو گونه سفید و کفال با ۹۷ درصد صید دانست و افزود: صیادان گیلانی در این مدت ۲۶ تن ماهی سفید و ۱۵۲ تن ماهی کفال و پنج تن سایر ماهیان استخوانی دریای خزر را به ارزش ۱۳۴ میلیارد ریال صید کرده اند.

مدیرکل شیلات گیلان اضافه کرد: با توجه به شرایط نامناسب دریا و صید غیر مجاز، صید ماهی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد کمتر شده و امیدواریم با بهبود شرایط آب و هوایی اوضاع بهتر شود.

مدبری همچنین از افزایش شش درصدی صید کیلکا در گیلان خبر داد و عنوان کرد: ۲۴۰ صیاد گیلانی امسال ۴۴۱۳ کیلوگرم کیلکا از خزر صید کردند.

وی با اشاره به اینکه ارزش این میزان کیلکا ۲۵ میلیارد تومان است، گفت: قیمت هر کیلوگرم ماهی کیلکا برای مصرف انسانی ۷۰۰۰ تومان است.

مدیرکل شیلات گیلان، بیشتر کیلکاهای صید شده را مناسب برای تهیه پودر ماهی در کارخانجات دانست و عنوان کرد: شاهد افزایش سه درصدی میزان دریانوردی شناورهای صید کیلکا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سرانه صید هر شناور به ۱۴۷ تن رسیده و شناورهای کیلکاگیر این استان از ابتدای امسال تاکنون در ۱۹۲۷ شب دریانوردی موفق به صید این مقدار کیلکا شده اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!