قرار گیری ورزشکار کیش در بین 10 نفر برتر جهان و اخبار کوتاه جزیره


قرار گیری ورزشکار کیش در بین 10 نفر برتر جهان و اخبار کوتاه جزیره

کیش - ایرنا - قرارگیری ورزشکار 10 ساله کیشوند در بین 10 نفر برتر مسابقات جهانی سپک تاکرا، نصب دکل تجمیعی مخابراتی در منطقه سفین و کسب رتبه اول فرودگاه‌های اختصاصی کشور توسط فرودگاه کیش ازجمله اخبار کوتاه این جزیره در روز پنجشنبه است.

به گزارش ایرنا، اولین دوره مسابقه جهانی مهارت‌های انفرادی سپک تاکرا در ۲ بخش پسران و دختران زیر ۱۹ سال به شکل مجازی از ۱۸ تا ۲۸ مهر با نظارت فدراسیون جهانی این رشته به میزبانی ایران برگزار شد.

مسابقه مجازی جهانی مهارت‌های انفرادی شش ضرب در سپک تاکرا، با قضاوت ۳۰ داور بین المللی از ایران پس از ۱۰ روز رقابت با مشخص شدن نفرات اول تا دهم به پایان رسید.

موژان عابد لاتی ورزشکار ۱۰ ساله کیش با ۵۴ نوبت موفق بدون خطا توانست جز ۱۰ نفر برتر دنیا در بین بازیکنان زیر ۱۹ سال قرار گیرد و وی همچنین به عنوان کوچکترین شرکت کننده این مسابقات از سوی هیات برگزاری معرفی شد.

نصب دکل تجمیعی مخابراتی در منطقه سفین کیش

معاون فناوری شرکت تله کیش گفت: پس از نصب دکل تجمیعی در منطقه سفین به اپراتورهای تلفن همراه فعال در جزیره برای نصب تجهیزات اطلاع رسانی شد و اپراتور ایرانسل تجهیزات خود را نصب کرد و مخابرات کیش به عنوان نماینده شرکت همراه اول در حال پیگیری نصب تجهیزات این اپراتور است.

محمد عزیزی افزود: به جمع‌بندی نهایی برای نصب پنج دکل تجمیعی جدید در جزیره کیش رسیدیم و عملیات اختصاص زمین از سوی منطقه آزاد کیش در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به شروع مدارس و نیازمندی ساکنان به اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه درخواست سایت سیار برای منطقه نوبنیاد به دو اپراتور ایرانسل و همراه اول صادر شد و به زودی این سایت اضطراری نصب خواهد شد و ساکنان می توانند از کیفیت آنتن دهی و اینترنت تلفن همراه بهتری بهره‌مند شوند.

فرودگاه کیش در رتبه اول فرودگاه‌های اختصاصی کشور

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ماه شهریور سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۷ هزار و ۶۶ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده و ۲ میلیون و ۷۴ هزار و ۸۰۷ مسافر و ۱۸ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۹۴۷ کیلوگرم بار به وسیله این پروازها جابه‌جا شده‌اند.

در این ماه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو در مجموع ۲ هزار و ۸۹ نشست و برخاست انجام شده و این پروازها ۱۷۲ هزار و ۴۵۰ مسافر و یک میلیون و ۸۷۳ هزار و ۲۱۳ کیلوگرم بار جابه‌جا کرده‌اند.

فرودگاه کیش نیز با هزار و ۵۴۸ نشست و برخاست، رتبه اول در بین فرودگاه‌های اختصاصی و رتبه چهارم در بین کل فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

درشهریورماه ۱۴۰۰ حداقل۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، خلیج فارس (عسلویه) و یزد انجام شده است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند