واژگونی اتوبوس در محور اِیوانکی به گرمسار سه فوتی و 20 مصدوم داشت


واژگونی اتوبوس در محور اِیوانکی به گرمسار سه فوتی و 20 مصدوم داشت

سمنان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: یک دستگاه اتوبوس شامگاه پنجشنبه در محور اِیوانکی به گرمسار در استان سمنان دچار واژگونی شد و بر اثر این حادثه سه نفر فوت کرده و 20 مصدوم راهی بیمارستان شدند.

مظفر محمدخانی شامگاه پنجشنبه در اولین تماس خبرنگار ایرنا با اشاره به گزارش اولیه حادثه اعلام شده به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان سمنان افزود: واژگونی این دستگاه اتوبوس ساعت ۲۲ و ۵۸ دقیقه امشب بود و بلافاصله عوامل پایگاه های امداد هلال احمر قاسم‌آباد ایوانکی ، آرادان و ده‌نمک به محل حادثه اعزام شدند.
وی که بلافاصله بعد از حادثه با ایرنا گفت و گو می کرد به اعزام تیم های امدادی هلال احمر، اورژانس و هم چنین نیروی انتظامی به محل حادثه اشاره کرد و قرار بر آن شد تا پس از پایان عملیات آمار نهایی تلفات جانی سانحه را اعلام کند.

محمدخانی بامداد جمعه در پاسخ به تماس مجدد خبرنگار ایرنا عنوان کرد که عملیات امداد تا پاسی از بامداد امروز ادامه یافت.

وی تعداد سرنشینان اتوبوس را ۲۶ نفر عنوان کرد و افزود: از ۲۰‌ مصدوم سانحه، ۱۴ نفر توسط اورژانس و ۲ نفر توسط هلال احمر به مرکز درمانی اعزام شدند ضمن این که چهار تن نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

مدیرعامل هلال احمر استان سمنان محل دقیق وقوع حادثه را کیلومتر ۲۱ محور ایوانکی به گرمسار عنوان کرد.
وی اعلام علت سانحه را منوط به نظر کارشناسی پلیس راه عنوان کرد.

دو حادثه جداگانه برای دو اتوبوس بامداد شنبه هفته جاری در محور سرخه- آرادان استان سمنان نیز سه فوتی و ۴۴ مصدوم داشت.

نداشتن چراغ روشنایی در شب، ضعف علایم راهنمایی، پیچ های خطرناک، تردد پرشمار خودروهای سنگین و ضعف زیرساخت های اقامتی و استراحتگاهی در محدوده حدود ۶۰۰ کیلومتری استان سمنان در محور راهبردی تهران به مشهد از محدوده ایوانکی در شهرستان گرمسار در عباس آباد در شهرستان میامی از جمله عوامل حادثه ساز و مرگ آفرین است.

مقصد نهمین سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جنهکری در سفرهای استانی استان پهناور سمنان در ۱۳ آبان ۱۴۰۰ بود و مطالبه تکمیل آزادراه حرم تا حرم نه تنها خواست مردم استان سمنان بلکه فراتر از آن مطالبه ای ملی است.

وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده معین رییس جمهوری در جریان سفر هیات دولت به استان سمنان در ۱۳ آبان گفت که با تامین اعتبار مورد نیاز، مسیر آزادراه حرم تا حرم در محدوده گرمسار - سمنان سال آینده به پایان خواهد رسید.

رستم قاسمی در جریان بازدید از محل اجرای این طرح اظهار داشت: تکمیل این طرح در محدوده گرمسار - سمنان به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

قطعه اول آزادراه حرم تاحرم (قم - مشهد) از مسیر قم - سمنان در سال ۹۴ احداث شد و قطعه دوم از گرمسار به سمنان در حال ساخت است.

طول آزادراه حرم تا حرم ۹۸۰ کیلومتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403