تزریق واکسن کرونا در کیش از مرز 91 هزار دُز گذشت


تزریق واکسن کرونا در کیش از مرز 91 هزار دُز گذشت

کیش - ایرنا - رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: با تزریق 625 دُز واکسن کرونا در روز گذشته میزان تزریق این فرآورده دارویی در جزیره  از ابتدای شروع روند واکسیناسیون کیشوندان به  91 هزار و 574 دُز رسید.

محمدرضا رضا نیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان واکسن شامل ۵۳ هزار و ۳۳۴ دُز در نوبت اول، ۳۸ هزار و ۱۳۷ دُز در نوبت دوم و ۱۰۳ دُز در نوبت سوم است.

وی افزود لازمه کنترل همه گیری کرونا دریافت هر ۲ دُز واکسن بین افراد جامعه است و با توجه به اینکه تا کنون ۷۲ درصد از کیشوندانی که دُز اول بین آنها تزریق شده دومین دُز واکسن خود را دریافت کرده اند این جزیره تا ایمنی مورد نظر تنها چند گام فاصله دارد.

رضانیا اضافه کرد: اما این به منزله ایمنی کامل و قطع گردش ویروس نبوده و لازم است کیشوندان و مسافران جهت جلوگیری از گسرش دوباره شیوع ویروس کرونا کماکان پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

وی گفت: در راستای پوشش حداکثری کیشوندان و ساکنان جزیره علیه ویروس کرونا کماکان تزریق واکسن به صورت ویژه در دستور کار قرار بوده و روز گذشته ۶۲۵ دُز بین افراد واجد شرایط تزریق شده است.

تاکنون در این جزیره هشت هزار و ۴۱۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده و یک بیمار نیز در بیمارستان فوق تخصصی جزیره کیش بستری است.

روز گذشته ۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این جزیره شناسایی شده و در ۱۴ روز سپری شده نیز تعداد بستری ها به ۱۷ نفر رسیده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

11 معدن راکد در هرمزگان به چرخه فعالیت برگشت