نظرات مردمی و هویت محله، اولویت اصلی نام‌گذاری معابر باشد


نظرات مردمی و هویت محله، اولویت اصلی نام‌گذاری معابر باشد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نظرات مردمی و هویت محله در نام‌گذاری معابر برای ما اولویت اصلی است.

فاطمه سلیمی با بیان این مطلب اظهار کرد: موضوع نام‌گذاری معابر یک امر هویتی و فرهنگی و تاثیر آن بر زندگی مردم بسیار زیاد است، از این رو باید تمامی اقدامات در این حوزه با دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: شاخصه‌هایی برای حذف نام‌های تکراری در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورا قرار گرفته و مقرر شده است این مساله برای بررسی تخصصی‌تر در کمیته نامگذاری به صورت ویژه بررسی شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی مشهد تصریح کرد: برای حذف نام‌های تکراری و نام‌گذاری‌های جدید؛ نظرات مردمی، دسترس پذیری، هویت، قدمت، میزان ساکنین، طول معبر، جمعیت سالمندان و تعداد جمعیت هر منطقه از نکاتی است که مورد توجه ما قرار می‌گیرد.

سلیمی افزود: ضریب وزنی این اقدامات یکی از اشکالات مهم در بحث نام‌گذاری معابر است، یعنی آیا ضریب وزنی هویت مردمی با میزان دسترس پذیری برای مردم متفاوت است؟ نظرات مردمی و هویت محله در نام‌گذاری معابر برای ما اولویت اصلی است.

وی تاکید کرد: بر همین مبنا قرار بر این است که نام‌گذاری و حذف معابر تکراری به صورت مجددا مورد بازبینی قرار گیرد و در کمیته نام‌گذاری به صورت تخصصی‌تر بررسی شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی مشهد بیان کرد: نام‌های مورد استفاده برای هر خیابان باید دارای سهولت باشد، بعضا ما با تغییر نام‌هایی مواجه هستیم که در بین مردم جا نخواهد افتاد.

سلیمی اضافه کرد: نام‌گذاری معابر و خیابان‌های شهر در قیمت‌گذاری زمین‌های منطقه تاثیرگذار خواهد بود و برای مردم بار اقتصادی به همراه دارد، از این رو باید این نام‌گذاری‌ها با دقت بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...