400 کودک مناطق مرزی خراسان شمالی زیر پوشش طرح قاصدک قرار گرفتند


400 کودک مناطق مرزی خراسان شمالی زیر پوشش طرح قاصدک قرار گرفتند

بجنورد- ایرنا- کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: تاکنون 400 کودک مناطق مرزی استان زیر پوشش طرح قاصدک قرار گرفته اند که اجرای آن در راستای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی است.

نرگس برهمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از آبان ماه سال گذشته در دهستان‌های مرزی راستقان و حصارچه شهرستان راز و جرگلان، دهستان شیرین سو در مانه و سملقان و گیفان در شهرستان بجنورد آغاز شد.

وی افزود: این کتاب ها براساس نظر کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای گروه های سنی این قشر تهیه شده است و توسط رابطین کتاب که در مجموع ۹ نفر هستند به کودکان علاقه‌مند به کتاب و کتاب تحویل داده می شوند و پس از گذشت یک هفته کتاب های جدید توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در شرایط کرونایی هم فعال بوده است گفت: این کتاب ها با موضوعات مورد علاقه کودکان و نوجوانان است و هدف از اجرای این طرح علاوه بر ترویج کتابخوانی، شناسایی استعدادهای نهفته کودکان است.

وی در ادامه گفت: با توجه به استقبال خوب کودکان از این طرح این نهاد در تلاش است تا در سایر مناطق و عشایر نیز اجرا شود.

خراسان شمالی ۱۸ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۹ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار دارد که ۱۱ هزار نفر در آنها عضویت دارند.

این استان از استان های مرزی کشور است که بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی