قیمت رب گوجه‌فرنگی به تعادل رسیده است


قیمت رب گوجه‌فرنگی به تعادل رسیده است

دبیر انجمن صنایع تبدیلی در خراسان رضوی با اشاره به افزایش قیمت گوجه فرنگی از ابتدای سال جاری گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده هر قوطی رب گوجه‌فرنگی 24 هزار تومان است. بنابراین اکنون نمی‌توان افزایش قیمت کنونی را گرانی نامید بلکه دقیق‌تر این است که بگوییم قیمت متعادل شده است.

محسن الهی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تغییرات قیمت رب گوجه فرنگی اظهار کرد: تا خرداد ماه سال جاری به علت نبود صادرات و انباشت رب در واحدهای تولیدی و همچنین با توجه به کاهش تقاضا در بازار قیمت هر قوطی رب گوجه‌فرنگی ۸۰۰۰ تومان بود؛ این در حالی است که به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه هزینه تولید هر قوطی رب گوجه‌فرنگی ۸۰۰ گرمی در همان ماه برای تولیدکننده بیش از ۱۵ هزار تومان تمام می‌شد.

وی افزود: طی سه سال گذشته خیلی از محصولات و کالاها افزایش قیمت داشته اما قیمت رب گوجه فرنگی نسبت  به دیگر کالاها افزایشی نداشت و هیچ تغییری نکرده بود. با این حال افزایش قیمت رب گوجه‌فرنگی طی این چند ماه را به هیچ عنوان نمی‌توان افزایش قیمتی کاذب دانست.

دبیر انجمن صنایع تبدیلی خراسان رضوی عنوان کرد: باید توجه داشت سرمازدگی گوجه‌فرنگی باعث افزایش قیمت رب گوجه نخواهد شد چون به رسم هر سال برداشت گوجه فرنگی در سه ماه ابتدایی سال صورت می‌گیرد و از همین برداشت رب گوجه تولید شده و در طول یک سال عرضه می‌شود. البته تعداد پایین کارخانه‌های تولید رب در استان نیز باعث شده تا ارسال رب گوجه‌فرنگی به سایر استان‌ها کمتر انجام شود که شاید این موضوع نیز بر قیمت آن تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال وزیر خارجه مصر از تبادل هیات‌های دینی تهران و قاهره