365 کارآموز در قشم آموزش‌های مهارتی دریافت کردند


365 کارآموز در قشم آموزش‌های مهارتی دریافت کردند

قشم- ایرنا- فرماندار قشم گفت: در چهار ماه نخست سال جاری تعداد 365 کارآموز دوره‌های مهارتی را در 16 رشته مختلف گذراندند.

علیرضا نصری روز چهارشنبه پس از بازدید سرزده از مرکزآموزش های فنی وحرفه ای قشم افزود: در مجموع ۷۰ هزار نفرساعت دوره آموزشی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: متقاضیان بیکار، بنگاهای اقتصادی، سربازان وظیفه، دانش‌آموزان وکارآموزان دوره استاد - شاگردی در این دوره شرکت کردند.

فرماندار قشم با اشاره بر برگزاری مجازی دوره ها تا کنون افزود: از این هفته آموزش‎های حضوری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ نیز افزون بر ۹۸۱ نفرکارآموز در ۱۶رشته، دوره‌های مهارتی را آموزش دیدند.

نصری خاطر نشان کرد: سال گذشته در مجموع ۲۶۵ هزار ساعت آموزش در رشته‌های برق، اتومکانیک، تاسیسات، ایمنی و اچ‎تی‎سی (htc)، طراحی دوخت، مراقبت زیبایی و غیر آن برگزار شد.

هم اینک در مرکزهای دولتی فنی و حرفه ای قشم رشته‌های مختلفی مانند برق ساختمان، برق صنعتی، اتومکانیک بنزینی، برق خودرو، تعمیر لوازم سردکننده، لوله کشی، کولر گازی، اسپیلیت و الکترونیک برگزار می شود.

همچنین ۱۵ آموزشگاه آزاد نیز زیر نظر مرکز فنی و حرفه ای قشم در حوزه های آرایشگری، خیاطی، غواصی و رایانه کار فعالیت می کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان