نمایشگاهی از هنر کاشی هفت‌رنگ در موزه حرم امام رضا(ع) گشایش یافت


نمایشگاهی از هنر کاشی هفت‌رنگ در موزه حرم امام رضا(ع) گشایش یافت

مشهد- ایرنا- نمایشگاهی از جلوه‌های مختلف هنر فاخر کاشی هفت‌رنگ با عنوان در پرتو هفت‌رنگ اثر ابوالقاسم صادقی روز چهارشنبه در نگارخانه موزه حرم مطهر امام رضا(ع) رضوی در مشهد گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه، انواع مختلفی از هنر کاشی هفت رنگ در قالب نقاشی قهوه‌خانه‌ای، نقوش سنتی ختایی و اسلیمی و گل و پرنده، شمسه و کتیبه، کتیبه‌های متنوع به خطوط بنایی، نستعلیق و ثلث، نقاشی‌خط، قاب آینه و آثار کاربردی منزل با نقوش سنتی همچون قاب، ظروف و سینی‌های پذیرایی اثر این هنرمند مشهدی در معرض نمایش قرار گرفته است.

پرتره امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، سردار شهید سلیمانی و کاشی‌کاری نقاشی با عنوان "عرش بر زمین افتاد" از جمله آثار ارائه شده در این نمایشگاه است.

نمایشگاه یادشده با همکاری مشترک سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی برپا شده که تا ۲۸ آبانماه در محل نگارخانه موزه رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر گشوده خواهد بود علاقه مندان می توانند ساعات هشت تا ۱۷ از آن دیدن کنند.

کاشی هفت رنگ، یکی از کاشی‌های بسیار زیبا است که در معماری ایران قدمت تاریخی دارد و دلیل نام‌گذاری آن، هفت رنگ مورد استفاده در ساخت آن است. رنگ‌های رایج به کار رفته در این کاشی عبارتند از سیاه ، سفید، لاجوردی، فیروزه‌ای، زرد، حنایی و قرمز است که ترکیب این رنگ‌ها در کنار یکدیگر بسیار زیبا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه