رییس دادگستری شاهرود: صدور احکام جایگزین حبس موجب فرهنگ‌سازی می‌شود


رییس دادگستری شاهرود: صدور احکام جایگزین حبس موجب فرهنگ‌سازی می‌شود

شاهرود- ایرنا - رییس دادگستری شاهرود با بیان اینکه صدور احکام جایگزین حبس موجب فرهنگ‌سازی در جامعه می شود، گفت: صدور احکام جایگزین حبس به نفع کتابخانه های عمومی در نشست قضایی دادگستری بررسی و اقدامات لازم انجام می شود.

به گزارش ایرنا ، احمد مطهری نسب عصر چهارشنبه در جمع کتابداران کتابخانه عمومی البرز شاهرود افزود: اقدامات فرهنگی بسیاری برای ترویج کتاب، کتابخوانی و فرهنگ مطالعه قابلیت اجرایی دارد.

وی با بیان اینکه ترویج خواندن رمان ها و داستان های واقعی برای کودکان و نوجوانان در مدارس ضروری است، تصریح کرد: برخی داستان ها و رمان های تخیلی ذهن کودکان و نوجوانان را مشوش می‌کند و تاثیر منفی و پرخاشگرانه بر آنها دارد.

مطهری نسب با بیان اینکه کتاب های حوزه کودک و نوجوان باید کوتاه، کم‌حجم و پندآموز باشد تا از حوصله خواننده خارج نشود، ابراز داشت: کتاب های این قشر جامعه باید به زبان ساده و بسیار خلاصه بازخوانی و به طور صوت در اختیار آنها قرار گیرد.

رییس دادگستری شاهرود به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: مسوولان باید برای ارتقای سطح دانش مردم نسبت به مسایل پیرامون با برنامه ریزی قبلی نشست هایی برگزار کنند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده می توان برای تبیین بیشتر در موضوعات فرهنگی، حقوقی و علمی این حوزه با حضور کارشناسان در جمع های مردمی نشست های پرسش و پاسخ برگزار کرد.

مطهری نسب با انتقاد از این که زمان مطالعه در کشور اندک است، ابراز داشت: در این راستا برای امور تخصصی، علمی و حوزوی متناسب با نیاز روز باید در زمینه روانشناسی و مطالعات این عرصه با مخاطبان ارتباط برقرار کرد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شاهرود هم در این نشست گفت: کتابداران این شهرستان در ۶ ماهه نخست امسال یکهزار ۴۴۷ فعالیت فرهنگی حوزه کتاب و کتابخوانی در سامانه نهاد کتابخانه های عمومی ثبت کردند.

سید ابراهیم موسوی افزود: نشست کتابخوان ،کارگاه های آموزشی، معرفی کتاب کودک و نوجوان از جمله برخی اقدامات کتابداران این شهرستان در فضای مجازی است.

به گفته وی، ۴۴ دوره مسابقه فرهنگی ، آموزشی و کتابخوانی برای مددجویان زندان شاهرود در این بازه زمانی انجام شد.

رئیس دادگستری شاهرود از بخش های مختلف کتابخانه عمومی البرز شاهرود بازدید کرد و به عضویت این کتابخانه درآمد.

شهرستان شاهرود ۱۶ باب کتابخانه عمومی نهادی، یک باب کتابخانه عمومی مستقل و پنج باب کتابخانه عمومی مشارکتی با حدود۳۳۰ هزار جلد کتاب دارد. شهرستان شاهرود با ۵۳ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید