باران و برف استان مرکزی را فرا می‌گیرد


باران و برف  استان مرکزی را فرا می‌گیرد

اراک - ایرنا - مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بر اساس نقشه‌های پیشیابی هوا، بارش باران و برف تا 48 ساعت آینده نقاط مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

« رضا مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی‌ها حاکی از تداوم پایداری جو و وارونگی دما تا فردا (دوشنبه) در این استان است که موجب تداوم پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی می‌شود.

وی بیان کرد: بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا حاکی از ورود یک سامانه بارشی از روز سه‌شنبه به کشور است و این سامانه از بعدازظهر سه‌شنبه استان مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در صورت تغییر نکردن الگوی نقشه‌ها موجب بارش برف و باران تا صبح چهارشنبه می‌شود.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: به‌دلیل بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی اختلال در تردد جاده‌ها و برخی معابر شهری در طی فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

مرادی اظهار داشت: با عبور سامانه بارشی دمای هوا در استان مرکزی کاهش یافته و در مناطق سردسیر استان مرکزی، دمای کمینه هوا به زیر صفر می‌رسد.

وی گفت: ساوه با بیشینه دمای ۱۴ و هفت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و آشتیان با کمینه دمای ۲ و نیم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

۴۶ میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری، ( اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده که این میزان نسبت به بلندمدت افزایش ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی