کتاب اقدام نظامی آمریکا علیه سردار سلیمانی از منظر حقوق بین‌الملل روانه بازار کتاب شد


به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، موضوع این کتاب که از عنوان آن هم پیداست، کوششی علمی در جهت تبیین ماجرای شهادت سردار سلیمانی است که توسط سه دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری، آقایان صادق بشیره، مرتضی پورعزیز و ساوالان محمدزاده انجام شده و ریاست آن دانشگاه، دکتر فرید محسنی، نیز بر آن دیباچه‌ای نوشته‌اند.در توضیح این کتاب...

کتاب "اقدام نظامی آمریکا علیه سردار سلیمانی از منظر حقوق بین‌الملل" روانه بازار کتاب شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، موضوع این کتاب که از عنوان آن هم پیداست، کوششی علمی در جهت تبیین ماجرای شهادت سردار سلیمانی است که توسط سه دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری، آقایان صادق بشیره، مرتضی پورعزیز و ساوالان محمدزاده انجام شده و ریاست آن دانشگاه، دکتر فرید محسنی، نیز بر آن دیباچه‌ای نوشته‌اند.

در توضیح این کتاب مختصرا باید گفت که موضوع شهادت سردار سلیمانی به وسیله آمریکا از منظر حقوق بین‌الملل ابعاد مختلفی دارد که نیاز است در این رابطه با بررسی این ابعاد، یک دید کلی نسبت به ماجرا پیدا شده و در نهایت آنچه که بیشتر برای احقاق حقوق تضییع‌شده ایران و تظلم‌خواهی در این مورد به صلاح و مناسب است، مورد توجه قرار گیرد.

نظر به توجیهات حقوقی‌ای که ایالات متحده برای عمل خود داشته و با پیش‌بینی دستاویز‌های موجود در حقوق بین‌الملل که ممکن است در آینده به عنوان پاسخ ادعا‌های حقوقی ایران مطرح شود، این کتاب ضمن توجه به مسائل نظری سعی دارد در نهایت بهترین رویکرد عملی ممکن برای اقدام حقوقی ایران علیه کشور آمریکا، چالش‌ها، فرصت‌ها و اقتضائات آن را نیز نمایان سازد. به این ترتیب بخش اول کتاب درباره ماهیت اقدام آمریکا و ارزیابی آن است و در بخش دوم طرح دعوا علیه این کشور در محاکم داخلی و بین‌المللی امکان‌سنجی شده است.

اثر مزبور به انضمام یک لایحه پیشنهادی اولیه و ترجمه چند سند مرتبط در ۲۶۵ صفحه مکتوب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید