فیاضی توان حل مشکلات آموزش و پرورش را دارد


فیاضی توان حل مشکلات آموزش و پرورش را دارد

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را جوان، باانگیزه و دارای روحیه انقلابی دانست و گفت: فیاضی برای آموزش‌ و پرورش فکر، ایده و حرف دارد و می‌تواند مشکلات این وزارتخانه را حل کند.

مهرداد ویس‌کرمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به بررسی صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس اظهار کرد: واقعیت این است که یک سری مسائل عمده در آموزش‌ و پرورش وجود دارد که باید در اینها تحول اساسی رخ بدهد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس توسعه زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی مدارس، سامان‌دهی به نیروی انسانی، معیشت معلمان و تدوین کتب درسی را از جمله مسائل عمده آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تلقی اشتباهی که باعث انتخاب‌های غلط ما در گذشته شده این است که هر شخصی آمده و گفته من در همه مقاطع آموزش ‌و پرورش تدریس کرده ‌است گفته‌ایم این فرد خوب است و درد آموزش‌ و پرورش را درک می‌کند غافل از اینکه درک مشکلات این وزارتخانه خیلی هم کار پیچیده‌ای نیست.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: کسی باید وزیر آموزش و پرورش باشد که علاوه بر اینکه وضع موجود را بشناسد، به راه برون‌رفت از مشکلات این حوزه‌ها آگاهی هم داشته باشد که به اعتقاد من آقای فیاضی توان این کار را دارد.

وی با اشاره به رشته تحصیلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: آقای فیاضی کارشناس عمران است و حیطه عمران را به‌خوبی می‌شناسد و می‌فهمد با توجه به اینکه یکی از معاونت‌های مهم و کلیدی آموزش ‌و پرورش نوسازی مدارس است، در این حیطه می‌تواند کار کند.

این نماینده مجلس یازدهم درباره طرح موضوع سنخیت نداشتن وزیر پیشنهادی آموزش‌ و پرورش از سوی برخی‌ افراد گفت: آقای فیاضی حدود ۲۵ سال درس خارج فقه خوانده ‌است و با علوم مرتبط با آموزش و پرورش مانند فلسفه، کلام، منطق، ادبیات عرب و اصول آشنا است. اینکه برخی‌ها موضوع سنخیت نداشتن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را مطرح می‌کنند نمی‌دانم منظور آنها از سنخیت چیست.

فیاضی به موضوع نیروی انسانی نگاه خاص دارد

ویس‌کرمی همچنین درباره رویکرد فیاضی به نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: مطالعات و پژوهش‌هایی که آقای فیاضی انجام داده‌ در حوزه نیروی انسانی بوده ‌است و به این مسئله هم به‌صورت علمی نگاه خاصی دارد. اگر نخواهیم تعصب درون یا بیرون آموزش‌ و پرورش ایجاد کنیم باید گفت برخی افراد زمانی که نفت بشکه‌ای ۱۴۰ دلار به فروش می‌رسید، در آموزش و پرورش مدیر بودند اما کاری انجام ندادند در صورتی که باید در آن زمان‌ کارهای اساسی انجام می‌شد.

وی اظهار کرد: بنابراین معتقدم وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در حیطه‌های زیرساخت، نیروی انسانی و پژوهش و تدوین کتب درسی تجربیات و پژوهش‌های خوبی دارد و اتفاقا خوب است که این تجربیات به جامعه آموزش و پرورش منتقل شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگینی در مجلس یادآورشد: متأسفانه هر نیروی انقلابی که می‌خواهد در آموزش ‌و پرورش مطرح شود، با تهمت و افترا، گاهی ذهنیت جامعه فرهنگیان و مجلس را نسبت‌ به وی خراب می‌کنند.

فیاضی برای آموزش‌ و پرورش فکر و ایده دارد

ویس‌کریمی اضافه کرد: به اعتقاد من وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توانایی کار در این وزارتخانه را دارد چراکه جوان و باانگیزه، دارای روحیه انقلابی و جهادی، باور به تعلیم ‌و تربیت در کشور است و برای آموزش‌ و پرورش فکر، ایده و حرف دارد.

وی عنوان کرد: برخی‌ها تصور غلطی از وزیر آموزش و پرورش دارند و فکر می‌کنند کسی آموزش ‌و پرورش را می‌شناسد که به عنوان مثال ۴۰ سال در آموزش‌ و پرورش تدریس کرده باشد که البته این یک بخش قضیه است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: شما اگر به علم روز مجهز نباشید، سیستم آموزش ‌و پرورش دنیا را نشناسید وعلم جدید دنیا را کسب نکرده باشید، با ۲۰ سال مدیرکل آموزش ‌وپرورش بودن در یک استان چه تجربه جدیدی کسب می‌کنید.

ویس‌کرمی خاطرنشان کرد: یکسری افراد با فضا سازی و تخریب، ذهن فرهنگیان را به بیراهه می‌برند و مجلس باید با توجه به شرایط و مشکلاتی که کشور و آموزش‌ و پرورش با آن مواجه است کار کارشناسی انجام دهد، سوالات، اشکالات و مسائل را مطرح کند و براساس آنچه به صلاح فرهنگ و تربیت کشور است تصمیم بگیرد.

وی تصریح کرد: آقای فیاضی از خانواده فرهنگی هستند که پدر ایشان هم فرهنگی بوده و حدوداً ۵- ۶ سال هم در آموزش و پرورش سابقه تدریس دارند و محیط، مشکلات و فضای آن را می‌شناسد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: فیاضی در مجموع از گزینه قبلی بسیار قوی‌تر و تواناتر هستند، اشراف‌ بیشتری به آموزش‌ و پرورش دارد و از وزیران گذشته هم چیزی کم ندارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سالیان گذشته آموزش‌ و پرورش را بیشتر سیاسی اداره کرده‌ایم تا فرهنگی و تربیتی و علمی، اظهار کرد: در اثر همین بازی‌های سیاسی که اکنون هم کاملاً نمود دارد، اجازه نداده‌ایم افرادی که سبقه (سابقه) علمی و فرهنگی و تربیتی بیشتری دارند حاکم بر کار شوند و کار را پیش ببرند.

ویس کرمی با اشاره به چالشهای آموزش و پرورش اظهار کرد: ما هم در حیطه متون درسی و تطبیق با سند تحول بنیادین و هم در اجرای سند تحول مشکل اساسی داریم و هم در نیروی انسانی مشکل داریم. علاوه بر این 60 درصد معلمانی که جذب شده‌اند رشته‌های تحصیلی آنها تناسبی با آموزش و پرورش ندارد و یا دروس نامرتبط با رشته تحصیلی خود را تدریس می‌کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این وضعیت به‌دلیل کارهای پوپولیستی است که مجالس و دولت‌های گذشته انجام داده‌اند و اکنون هم همین جوسازی‌ها از سوی کسانی رقم می‌خورد اجازه نداده‌اند آموزش‌ و پرورش دست افرادی بیفتد که کار علمی در آن انجام دهند.

ویس‌کریمی با بیان اینکه قرار نیست‌آموزش و پرورش دچار روزمرگی شود، اظهار کرد: آقای فیاضی در پژوهشکده عضو هیات‌ علمی ‌است ضمن اینکه سطح ۳ درس خارج فقه معادل کارشناسی ارشد و سطح ۴ که ایشان هستند معادل دکترا است. علاوه براین وی رتبه ۲۰۰ فنی دانشگاه تهران بوده یعنی نفر اول سهمیه خودشان در هر دوبار کنکور بوده‌ و هر دفعه هم رتبه ۲۰۰ کشوری را کسب کرده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای فیاضی دارای مدرک مهندسی عمران از دانشکده فنی دانشگاه تهران است اما همه این‌ها نادیده گرفته می‌شود و به شکلی تهمت زده می‌شود که انگار ایشان فرد بی‌سوادی است در صورتی که وی سال‌ها در هیات علمی پژوهشگاه‌ در حیطه‌ مرتبط با آموزش ‌و پرورش کار کرده‌ و معاون قائم‌مقام امور پژوهشی مجلس هم بوده‌ و حیطه تخصصی وی هم فرهنگ، تربیت و آموزش ‌و پرورش است.

وی عنوان کرد: برخی جو را به شکلی مرعوب می‌کنند که نماینده مجلس جرأت نمی‌کند رأی بدهد که البته این از ضعف نماینده است. به اعتقاد من ما در قبال خداوند و فرهنگ و کشور مسئول هستیم و نباید اسیر جو فضای مجازی شویم.

نماینده مردم خرم‌ آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیا این ۲۵ سال درس حوزوی که آقای فیاضی خوانده ارزش لیسانس یا فوق‌لیسانس را ندارد؟ مگر مدرک تحصیلی وزیران گذشته چه بوده ‌است. شما از مرحوم آقای پرورش که اولین یا دومین وزیر آموزش و پرورش که لیسانس رشته ادبیات بوده‌اند تا وزیر پیشین می‌توانید بررسی کنید.

ویس‌کرمی عنوان کرد: نمی‌خواهم بگویم ما باید درجا بزنیم اتفاقاً اینها می‌خواهند که درجا بزنیم یعنی شخصی بیاید و افتخار کند که من همه مقاطع آموزش‌ و پرورش را تدریس کرده‌ام. گویا برخی‌ها هم دوست دارند خودشان وزیر شوند که این‌ هم نکته‌ای است که جای بررسی دارد چرا که می‌خواهند همه را بزنند و بگویند که فقط ما یا فلانی می‌توانیم وزیر شویم این‌ها همان‌هایی هستند که در گذشته هم هیچ کاری انجام نداده‌اند.

جلسه رای اعتماد به مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.رییس جمهوری برای دفاع از وزیر پیشنهادی در مجلس حضور خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی