برای افزایش بودجه 1401 البرز تلاش می‌کنیم


استاندار البرز با اشاره به لزوم راه‌اندازی قرارگاه‌ آسیب‌های اجتماعی در...
استاندار البرز با اشاره به لزوم راه‌اندازی قرارگاه‌ آسیب‌های اجتماعی در البرز، گفت: برای کاهش آسیب‌ها و کمک به خانواده‌ها، ایجاد قرارگاه‌های اجتماعی با همیاری دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در دستور کار خواهد بود.

مجتبی عبدالهی روز دوشنبه ۲۴ آبان در اولین جلسه شورای اداری استان که در استانداری البرز برگزار شد، با تاکید بر نگاه تحول‌گرا در تمامی دستگاه‌های استان گفت: در این دوران باید نقاط ضعف استان را پوشش داده و مسائل و مشکلات حل شود.

به گزارش ایسنا، وی به تلاش برای افزایش بودجه استان در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد و گفت: البرز ۱۱ سال است تبدیل به استان شده و از لحاظ اقتصادی رتبه خوبی دارد ولی از لحاظ بودجه در ردیف‌های آخر کشور است.

وی تصریح کرد: باید تلاش کرد با انسجام، وحدت و همکاری تمام دستگاه‌ها بتوانیم در دوره چهار ساله دولت مردمی، مشکلات را کم و سرانه‌های استان را در مسائل مختلف افزایش دهیم.

وی با تاکید بر راه اندازی بزرگراه شمالی در اسرع وقت گفت: از دستگاه متولی راه و شهرسازی درخواست کردم تا مطالعات دقیق در خصوص میزان کاهش حجم ترافیک با راه اندازی این اتوبان انجام شود.

وی همچنین بر اصلاحاتی در مسیر عبور و مرور در اتوبان و ورودی استان برای کاهش بار ترافیکی استان تاکید کرد.

استاندار البرز ادامه داد: امیدوارم با نگاه ویژه که در راستای خدمت به مردم است، بتوانیم مشکلات را با پیگیری مداوم حل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی در استان گفت: حاشیه نشینی ناهنجاری‌ها و آسیب‌هایی از جمله اعتیاد، طلاق و انواع جرم را در استان ایجاد می‌کند. برای کاهش آسیب‌ها و کمک به خانواده‌ها ایجاد قرارگاه‌های اجتماعی با همیاری دستگاه‌های مختلف از جمله فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در دستور کار خواهد بود.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه البرز از نقاط قوت و ضعف متعددی برخوردار است، گفت: باید با همکاری و همدلی میان مدیران ادارات در راستای تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف استان برای امکان اینکه ظرفیتی خارج از البرز و اراده مدیران البرز برای رفع مشکلات استان به کار گرفته شود وجود ندارد به اندازه کافی در استان ظرفیت وجود دارد تا بتوانیم نیازهای مردم را برطرف کنیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه در مقایسه البرز با استان همجوار خود تهران در میابیم که اوضاع در بسیاری از شهرستان‌های البرز بهتر از شهرستان های تهران است، افزود: بسیاری از شهرستان های تهران با ظرفیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر هنوز یک درمانگاه یا بیمارستان ندارند ما نباید وضعیت البرز را بیش از اندازه ناامید کننده توصیف کنیم چرا که می توانیم با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود استان و با تمام توان برای رفع مشکلات اقدام کنیم.

عبداللهی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه همه مدیران و مسئولان البرز باید برنامه ریزی تحول گرانه برای سال ۱۴۰۱ داشته باشند، تصریح کرد: در ۴ ماه باقیمانده از سال نیز در راستای توسعه و بهبود شرایط تلاش خواهیم کرد اما با توجه به شرایط ویژه و خاص دولت سیزدهم که با انگیزه تمام در راستای رفع نیازهای مردم به کار گرفته شده است باید مانیز در این مسیر قرار گرفته و با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان در مسیر رشد، توسعه و رفع مطالبات مردمی گام‌های جدی و محکم برداریم.

استاندار دولت در بخش دیگری به اهمیت دیدارهای مردمی توسط تمامی مدیران به ویژه فرمانداران، اظهار کرد: همدلی با مردم و نشستن پای درد و دل آنها می‌تواند به اعتماد، امید و حال خوب را به مردم برگرداند.

عبداللهی با تاکید بر لزوم افزایش سرانه های آموزشی، یادآور شد: این امر تنها با مدیریت برنامه‌ریزی و دغدغه مندی مسئولان استانی به ویژه آموزش و پرورش محقق خواهد شد آموزش و پرورش باید با بهره گیری از خیرین مدرسه ساز اعتبارات دولتی و برنامه ریزی دقیق درصدد افزایش تعداد معین کلاس درس در طول هر سال برآید.

وی در ادامه رتبه بیست و هشتم استان در امر جذب بودجه اشاره کرد و افزود: این اقدامات باید به‌صورت انقلابی پیگیری و دریافت شود، با توجه به اینکه مالیات بسیاری از شرکت‌های بزرگ البرز به جیب تهران می‌رود گردش مالی بانک‌های استان در البرز نیست مناسب نیست، این اقدامات تنها با پیگیری و دغدغه مندی مدیران محقق خواهد شد.

عبداللهی در ادامه به اهمیت برگزاری مستمر و اثرگذار تنظیم بازار اشاره کرد و یادآور شد: نباید دیگر درگیر مشکلاتی همچون توزیع و کمبود مرغ باشیم سازمان صنعت معدن یکبار برای همیشه مشکل مرغ را برطرف کند با توجه به حجم بالای ظرفیت و وجود سرمایه‌گذاران متعدد در البرز چرا باید در حوزه مرغ تنش وجود داشته باشد؟ در حالی که می‌توان بستر تولید و راه اندازی مرغداری‌های متعددی را در البرز احیا کنیم.

وی همچنین به کمبود سرانه درمانی در استان اشاره کرد و یادآور شد: تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های نیمه کاره در البرز با سرعت هرچه تمام‌تر باید تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

استاندار البرز با اشاره به وضعیت ترافیک و تردد اغلب استان ها از راه‌های البرز، اظهار کرد: تردد در راهها و مسیرهای البرز باید تسهیل شود در این میان راهداری باید طی اقدامی پژوهشی و علمی بررسی کند که اجرا و تکمیل پروژه‌های همچون بزرگراه شمالی و ادامه همت چند درصد از معضل ترافیک البرز را برطرف میکند اگر بررسی‌های به عمل آمده و علمی نشان دهد شاهد کاهش ترافیک قابل قبولی پس از اجرای این پروژه‌ها نباشیم باید چاره جویی کرد و به فکر پروژه‌های دیگر بود.

وی همچنین اضافه کرد ورودی های شهر بدون المان و نماد رها شده در حالی که البرز بیش از ۵ هزار شهید تقدیم جمهوری اسلامی کرده است، همچنین از ظرفیت‌های متعدد اقتصادی، علمی، ملی، فرهنگی، گردشگری و... برخوردار است.

عبداللهی با استناد به گزارش مدیریت بحران استانداری البرز این استان را جزو ۱۰ استان حادثه خیز کشور برشمرد و تصریح کرد: باید هر چه سریعتر در راستای تهیه و تدوین سند اجرایی برای مقابله با بحران در البرز اقدام شود مدیریت بحران باید در این خصوص ارائه برنامه داشته باشد تا ضمن آموزش به شهروندان در خصوص بروز بحران و حادثه نقشه راه وجود داشته باشد.

وی در ادامه به مسئله مسکن ملی تاکید کرد و افزود: تمام دستگاه‌های مسئول در راستای تحقق شعار احداث یک میلیون واحد مسکونی در استان اقدام کنند سهم البرز در این طرح احداث ۱۲۰ هزار مسکن است که باید تا پایان سال اجرایی شود. این امر تنها با اقدامی جهادی و البته دشوار میسر خواهد بود در این زمینه آمایش سرزمینی و شناسایی نقاط مناسب برای ایجاد مسکن دقیقاً و علمی بررسی شود تا بتوانیم تاثیر مثبتی نیز در امر کاهش آسیب های حاشیه نشینی و سکونتگاه غیررسمی در البرز داشته باشیم.

انتهای پیام


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته