روحیه بسیجی پیروزی قایقی کوچک در برابر ناو بزرگ دشمن را رقم زد


روحیه بسیجی پیروزی  قایقی کوچک  در برابر  ناو بزرگ  دشمن را رقم زد

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم ترویج روحیه و فرهنگ بسیجی در جامعه گفت: این روحیه و این فرهنگ است که موجب پیروزی قایقی کوچک در برابر ناو بزرگ جنگی دشمن می شود.

سردار بهمن ریحانی در جلسه امروز (۲۵ آبان) شورای اداری استان کرمانشاه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با ارزشمند خواندن تفکر بسیجی گفت: بسیج امسال وارد چهل و دومین سال فعالیت خود می شود، اما سوالی که مدام طی این سالها به ذهن می رسد این است که امام(ره) چه هدفی از تشکیل بسیج داشت و چه آینده ای برای کشور متصور بود که چنین نهاد مقدسی را پایه گذاری کرد.

وی افزود در آن سالها ارتش، سپاه، ژاندارمری، شهربانی و... فعالیت داشتند و بحث حراست از کشور و آرمان های انقلاب و نظم داخلی را برعهده داشتند، اما امام (ره) فراتر از این موضوعات را می دید و برای همین بسیج را پایه گذاری کرد.

ریحانی تصریح کرد: امام(ره) می دانست که انقلاب نیازمند جهش و حرکت پرشتاب در تمامی عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... است و تنها با بسیج کردن تمام آحاد جامعه و حضور تمام مردم تحقق این امر امکانپذیر است و همین موجب شد که پنجم آذر سال ۱۳۵۸ دستور تشکیل بسیج را صادر کند.

وی افزود: امام (ره) در اندیشه تشکیل گروه های مقاومت در دیگر کشورها و صدور انقلاب بود و امروز می بینیم که این فرهنگ بسیجی در کشورهای مختلف شکل گرفته و هسته های مقاومت ایجاد شده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در همان سالهای ابتدای تشکیل بسیج هم شاهد بودیم که با حضور نیروهای بسیجی در جبهه های نبرد ورق جنگ برگشت و بسیاری عملیات ها با پیروزی ایران همراه شد.

ریحانی گفت: امروز هم به پشتوانه همین فرهنگ بسیجی و روحیه مقاومت است که یک قایق کوچک ما در برابر ناو بزرگ جنگی دشمن مقاومت می کند و پیروزمندانه بیرون می آید.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) تاکید کرد: فرهنگی که امام(ره) پایه گذاری کردند این است که نباید از دشمنان ترسید و باید مقتدرانه در برابر گستاخی های دشمنان ایستادگی کرد و این حقیقت فرهنگ بسیجی است.

میز خدمت و تکریم ارباب رجوع دراولویت کار مدیران قرار گیرد

ریحانی در ادامه با تقدیر از روحیه بسیجی مدیران استان گفت: در این میان چند نکته حائز اهمیت است که انتظار داریم مدیران بصورت ویژه‌تری به آن توجه داشته باشند که از جمله آن برپایی میز خدمت است.

وی افزود: این انتظار هست که افرادی که توجیه بوده و نسبت به کار اشراف دارند در محل میز خدمت قرار بگیرند تا از این طریق بتوان خدمت بیشتر و بهتری به مردم ارائه کرد.

ریحانی بر تکریم ارباب رجوع هم تاکید کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع نقش مهمی در رضایت مردم دارد و این انتظار هست که مدیران حتی در مواردی که انجام درخواست های ارباب رجوع شدنی نیست و مشکل دارد، با تکریم و احترام با آنها برخورد کرده و آنها را نسبت به اشکالات کار قانع کنند.

این فرمانده سپاه به تکریم کارمندان هم تاکید کرد و افزود: مدیران باید بدانند در هر اداره و محلی که هستند مانند پدر و سرپرست آن مجموعه باید رفتار کنند و بسیار مهم است که کارمندان و کارکنان زیردست خود را درک کرده و نسبت به احوالات آنها آگاه باشند.

ریحانی گفت: برخی کارمندان و کارکنان مشکلاتی در زندگی دارند که در عملکرد کاری آنها اثر گذار است و نیاز است مدیران این مشکلات را درک کرده و حامی کارمندان خود در شرایط سخت باشند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه بر راه اندازی گروه های امر به معروف و نهی از منکر در ادارات هم تاکید کرد و افزود: متاسفانه این مواد در برخی ادارات رعایت نمی شود و این درحالیست که نجات جامعه در امر به معروف و نهی از منکر است.

وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر گستره وسیعی دارد و حجاب و عفاف، تخلفات اداری، کم کاری ها، لزوم تکریم ارباب رجوع و ... را هم شامل می شود.

وی بر راه اندازی گروه های جهادی تخصصی در ادارات هم تاکید کرد و افزود: بطور مثال در ادارات فرهنگی این انتظار هست که گروه های جهادی تخصصی فرهنگی شکل گیرد.

برپایی تجمع بزرگ بسیجیان

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در ادامه به تشریح برنامه های هفته بسیج در استان پرداخت و ضمن تاکید بر دیدار با نماینده ولی فقیه در استان در این هفته گفت: در روز نخست این هفته (۲۹ آبان) افتتاح پروژه های محرومیت زدایی در سطح استان را خواهیم داشت که شامل افتتاح جاده، خانه بهداشت و پارک و ... خواهد بود.

وی افزود: در این هفته کمک های مومنانه دوباره شروع خواهد شد و رزمایش بزرگ گروه های جهادی را داریم.

ریحانی تکریم از خادمان طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و نیز تکریم خانواده شهدای مدافع سلامت را از برنامه های دیگر هفته بسیج در استان عنوان کرد.

وی افزود: این هفته همانند سالهای گذشته برنامه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را هم در دستور کار داریم و در این هفته ۵۰۰ زندانی آزاد می شوند.

ریحانی افتتاح پایگاه های مقاومت، گردهمایی گردان های امام حسین(ع) و اجتماع بزرگ خادمین راهیان نور را از دیگر برنامه های این هفته در استان عنوان کرد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: در روز پنجم آذرماه و روز پایانی این هفته هم تجمع بزرگ بسیجیان و فرماندهان بسیجی را در ورزشگاه حضرت امام (ره) خواهیم داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)