امروز زمان میدان دادن به نخبگان انقلابی، حوزوی و دانشگاهی است


امروز زمان میدان دادن به نخبگان انقلابی، حوزوی و دانشگاهی است

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رئیس قوه مجریه می‌تواند برای تسریع در حل مشکلات کشور به نخبگان انقلابی، حوزوی و دانشگاهی میدان دهد.

آیت‌الله محمد حاجی‌ابوالقاسم دولابی بعد از ظهر امروز (۲۷ آبان‌ماه) در دیدار رئیس‌جمهور با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر و تا ماه‌های آتی، دولت حاضر در حال آواربرداری از ویرانی‌های به ارث رسیده از گذشته بوده و طبیعتاً توقع نگاه به آینده و داشتن نقشه جامع برای آینده کشور، توقع نابه‌جایی است اما نمی‌‍توان از اهمیت این موضوع نیز غافل شد، به همین خاطر لازم است در کنار پرداختن به مشکلات عاجل کشور، برای تدوین و طراحی نقشه جامع برای آینده کشور نیز دست به کار شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته، نداشتن نقشه جامع بومی برای اداره کشور بوده است. ذکر این نکته نیز لازم است که امروزه کارآمد نبودن نسخه‌های شرقی و غربی در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه سیاست خارجی برای مسائل کشور بر هر کسی عیان است، به همین خاطر از نیازهای عاجل کشور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده، دست‌یابی به نسخه‌های دینی کارآمد است.

این مسئول با بیان اینکه امروز کشور در موقعیت تاریخی است، ادامه داد: همراهی و هماهنگی سه قوه و در رأس آن قوه مجریه با رویکرد دینی از امتیازات این دوره است. در کنار این موضوع، شکل‌گیری جریان مبارک اندیشکده‌ای در سال‌های اخیر توسط نحبگان دانشگاهی و حوزوی و با تمرکز بر مسائل کشور و حل آن، ظرفیت خوبی را برای حرکت به سوی تدوین الگوی جامع حکمرانی دینی فراهم کرده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌ها در موضوعات متعددی مانند بانک‌داری اسلامی، شهرسازی و معماری اسلامی، سیاست خارجی و نظام تربیتی، هنر و رسانه و ... الگوهای قابل عرضه ارائه کرده‌اند، به همین خاطر به نظر می‌رسد امروز بهترین فرصت برای تغییر مسیر حکمرانی، تولید و اجرای ایده‌های دینی در کشور است که همه ما باید قدردان این فرصت باشیم.

دولابی افزود: رئیس قوه مجریه می‌تواند با ارتقای این جریان مبارک به وسیله میدان دادن به نخبگان انقلابی، حوزوی و دانشگاهی با رویکردهای دینی در حل مسائل کشور شتاب دهیم، البته در این میان توجه به طلاب و حوزه‌های علمیه که جزو اقشار خدوم و قانع کشور بوده‌اند و نقطه ثقل این حرکت مبارک هستند، مزید امتنان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)