جابجایی لایه‌های زیرین زمین موجب تغییر رنگ آب شهر تازه‌آباد شده است


جابجایی لایه‌های زیرین زمین موجب تغییر رنگ آب شهر تازه‌آباد شده است

کرمانشاه - ایرنا- مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا استان کرمانشاه گفت: تغییر کیفیت آب شرب شهر تازه‌آباد در روزهای گذشته به واسطه تغییرات در لایه‌های زیرین زمین و در مسیر حرکت آب اتفاق افتاده است.

«مهدبی بیگوند» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس بررسی‌های کیفی اولیه صورت گرفته در شهر تازه آباد و آزمایشات تکمیلی انجام شده، میزان آهن و منگنز موجود در چشمه تامین کننده آب شرب شهر تازه آباد تحت تاثیر عواملی و به واسطه وقوع زلزله های متعدد در سطح شهرستان و یا انفجارهای صورت گرفته جهت حفر تونل سیاه طاهر با تغییراتی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: این تغییرات موجب افزایش آهن و منگنز موجود در آب شده، که ترکیب این مواد معدنی با مواد گندزدا باعث تغییر رنگ آب شرب شهر شده است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا استان کرمانشاه ادامه داد: در طول سال‌های گذشته هیچ گاه شاهد افزایش آهن و منگنز چشمه تامین آب شرب شهر تازه آباد نبوده ایم.

بیگوند با بیان اینکه وضعیت آب شرب شهر تازه آباد توسط شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به صورت مستمر بررسی می شود، اظهار داشت: طی بازدیدهای مستمر از مخزن و تاسیسات شرکت در شهر تازه آباد، کارشناسان واحد پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان به نمونه برداری از تنها منبع تامین آب شرب شهر(چشمه میرهومر)، مخزن ذخیره و چندین نقطه از شبکه توزیع آب جهت آزمایشات کمیلی اقدام کرده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به این مساله که چشمه میرهومر تنها منبع تامین آب شرب شهر تازه آباد است و از آنجایی که انجام کارهای اجرایی جهت حذف آهن و منگنز چشمه مستلزم زمان و کارهای اجرایی تخصصی می باشد شرکت آب و فاضلاب استان پس از مشخص شدن منبع تغییر رنگ آب شرب شهر اقدامات ضربتی جهت حذف این عامل را در دستور کار خود قرار داده است و امیدواریم با انجام این اقدامات بتوان میزان آهن و منگنز آب شرب را تا حدودی کاهش داد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا استان کرمانشاه ضمن عذر خواهی از مردم شهر تازه آباد گفت: پرسنل شرکت آب و فاضلاب با تمام توان و بی وقفه در تلاش هستند که مشکل بوجود آمده را مرتفع نمایند.

هم اکنون آب شرب شهر تازه آباد و چند روستای شهرستان از چشمه میرهومر در ۱۵ کیلومتری شهر تازه آباد تامین می شود. این شهر بیش از ۶ هزار مشترک آب دارد.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیش از 1500 نوزاد تاکنون از بانک شیر بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بهره‌مند شده‌اند