گاز به میمه هم رسید


گاز به میمه هم رسید

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: طرح گازرسانی به شهر میمه دهلران که تا کنون به دلیل شرایط کرونایی انجام نشده بود، به صورت رسمی افتتاح و مردم این شهر پس از سال‌ها انتظار از این نعمت برخوردار شدند.

«عباس شمس اللهی» مدیرعامل شرکت گاز استان ، در این مراسم با اشاره به اینکه با گازرسانی به شهر میمه بیش از ۸۰۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد، اظهار کرد: تاکنون در این شهر ۶۰۰ مشترک جذب و عملیات گازرسانی به چند خانوار باقیمانده توسط پیمانکار در حال اجرا می‌باشد.
وی با بیان اینکه برای گازرسانی به شهر میمه ۴۲ هزارو ۳۶۱ متر خط تغذیه و ۱۴ هزار متر شبکه توزیع اجرا شده است، اظهار داشت: برای گازرسانی به شهر میمه ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۷ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند، تصریح کرد: تاکنون ۵۰۱ روستا در استان گازدار شده و چند روستای دیگر نیز در دست اقدام است.
شمس اللهی به وضعیت گازرسانی در دهلران اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴ شهر و ۵۶ روستا در شهرستان دهلران گازدار هستند و ۴ روستای دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجراست و انتظار می رود تا پایان سال جاری نیز روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند، به شبکه گاز متصل شوند.
«مجید عسگری» معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران هم با تقدیر از پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس و شرکت گاز استان برای تسریع در گازرسانی به شهرهای پهله و میمه گفت: ضریب نفوذ گاز در شهرهای دهلران، موسیان و پهله و میمه ۱۰۰ درصد است.
وی افزود: هم اکنون ۵۶ روستای شهرستان از نعمت گاز خانگی بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ گاز در روستاهای این شهرستان ۹۰ درصد است و انتظار داریم با تسریع در گازرسانی به روستاهای در حال اجرا، این ضریب به ۹۵ درصد برسد.
«بهزاد علیزاده» نماینده مردم دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی از تلاش جهادی مدیرعامل و کارکنان شرکت گاز استان برای گازرسانی به نقاط مختلف شهری و روستایی استان قدردانی کرد و گفت: شرکت گاز استان طی چند سال گذشته توجه ویژه‌ای به مناطق مرزی و دورافتاده استان داشته که قابل تقدیر و قدردانی است.
بهزاد علیزاده خواستار استقرار ادارات مستقل گاز در شهرهای پهله و میمه شد و افزود: مجوز این کار از وزارت نفت و شرکت ملّی گاز ایران اخذ شده و نیاز است چارت آن تهیه شود و اقدامات و پیگیری‌ها برای تحقق آن سرعت گیرد.
وی با بیان اینکه ۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار دهلران از نعمت گاز محروم هستند که با پیگیری‌ از طریق وزیر، دستور این کار نیز گرفته شده و نیاز است در واگذاری مناقصه و شروع عملیات اجرایی تسریع شود، گفت: این روستاها در آمار سال ۹۵ زیر ۲۰ خانوار بوده‌اند که البته به بالای ۲۰ خانوار هم رسیده‌اند، انتظار می‌رود که کار گازرسانی در این روستاها نیز انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !