واکاوی عوامل کاهش تمایل به کتابخوانی در جامعه ضروری است


واکاوی عوامل کاهش تمایل به کتابخوانی در جامعه ضروری است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: فرهنگ کتابخوانی دریچه‌ای به دانایی است و باید عوامل کاهش تمایل افراد جامعه به خواندن کتاب از سوی دلسوزان و پژوهشگران این عرصه واکاوی شود.

«بهروز اکرمی» روز شنبه در آئین تجلیل از کتابداران، کتابخوانان و مروجان کتاب استان مرکزی افزود: شرایط کتابخوانی در جامعه مناسب نیست و می‌طلبد که دلیل این مهم اهالی فرهنگ و با مشارکت فعالان و دلسوزان این عرصه مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: نیاز است عوامل بهبود تمایل و تقاضای مردم به حوزه کتابخوانی احصا شود تا جامعه‌ای دانامحور و اهل تعقل و مطالعه داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: پژوهش در زمینه بهبود انگیزش کتابخوانی در اقشار مختلف باید در سطح ملی و استان‌ها انجام شود.

اکرمی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: بسیج یک امکان و ظرفیت موثر است و هر زمان گره و مشکلی در جامعه برای مردم به وجود آمده بسیج با تمام توان وارد میدان شده‌ است و برای بهبود فرهنگ مطالعه نیز بسیج باید متعهدانه پای کار باشد.

وی ادامه داد: امید است نهضت کتابخوانی به عنوان یک مولفه مهم در پیشبرد امور جامعه روز به روز تقویت شود.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این آئین گفت: کتابخوانی بهترین و تاثیرگذارترین رسانه‌ است که هیچگاه رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد و نیاز است جایگاه آن به خوبی در امور نهادینه شود.

«سکینه خاتون مهدیانپور» افزود: در مستندات تاریخی کتاب از جمله مولفه‌های تمدن ایران بوده است و در آینده نیز تجارب به اشتراک گذاشته شده در کتاب‌ها کشتی نجات فکر و اندیشه انسان خواهد بود و کتابداران نیز سکاندار آن هستند.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در زمان کرونا با ظهور خلاقیت در کتابخانه‌ها فعالیت‌ها به سمت مجازی رفت و این فعالیت تهدید کرونا را به نعمت تبدیل کرد.

مهدیانپور یادآورشد: کتابخانه‌ها پایگاه فرهنگی و اجتماعی جامعه هستند و تلاش‌هایی که در کتابخانه‌ها انجام می شود از زاویه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

در این آیین با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و برخی مدیران این استان از کتابخوانان، کتابداران، مروجان کتاب و برخی مسئولان شهرستان‌ها تقدیر شد.

یک میلیون و ۸۴ هزار و ۹۳۶ جلد در قالب ۹۰۴ هزار و ۱۶۲ عنوان کتاب در کتابخانه‌های استان مرکزی وجود دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


صنایع استان مرکزی مصرف موادمخرب برای لایه ازون را کاهش دهند