پایش 760 مرکز دارالقرآن الکریم


پایش 760 مرکز دارالقرآن الکریم

میکایل از پایش 760 مرکز دارالقرآن الکریم خبر داد وگفت: مراکز دارالقرآن با حضور اساتید متخصص از بین فرهنگیان بزرگوار کشور به ارائه آموزش های قرآنی در سطوح مختلف می پردازند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن ؛ «میکائیل باقری» مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت : پایش ۷۶۰ مرکز دارالقرآن الکریم این هفته به ایستگاه پایانی خود می رسد . مراکز دارالقرآن با حضور اساتید متخصص از بین فرهنگیان بزرگوارکشور به ارائه آموزش های قرآنی در سطوح مختلف می پردازند و منابع و محتوای این مراکز نیز از مجموعه کتاب هایی است که برای هر سطح به صورت جداگانه و به همت گروهی از مؤلفانی که برخی از آنها از معلمان و مدرسان مراکز دارالقرآن سراسر کشور هستند تألیف شده است .


مراکز دارالقرآن الکریم به استناد مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش از سال ۱۳۷۸ تاسیس شده اند لیکن در ۱۰ سال اخیر فعالیت ها و عملکرد این مراکز مورد ارزیابی و پایش قرار نگرفته بود امسال بعد از ۱۰ سال این مراکز را با حضور ۳۲ نفر از همکاران علاقه مندمان در این حوزه مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت که به صورت جهادی پای این کار آمدند و این مراکز را بر اساس فرمت و شاخص هایی که از قبل تعیین شده بود ارزیابی کردند.


شاخص های ارزیابی دارالقرآن ها، بر اساس دستور العمل و اساسنامه، کتاب کار و شرح وظایف مشخص در اداره کل قرآن، عترت و نماز انجام می شود و این پایش روزهای پایانی خود را سپری می کند و حداکثر تا آخر هفته کار پایش مراکز دارالقرآن سراسر کشور به اتمام خواهد رسید.


یکی از اهداف ما برای پایش تحقق پیش شرط هایی از جمله نیاز منطقه یا استان ، فضای مناسب، دارا تجهیزات و امکانات مورد نیاز ، داشتن نیروی متخصص و امکان بکارگیری نیروی متخصص در مرکز دارالقرآن است که این ۴ شرط برای اختصاص کد دارالقرآن مد نظر است .


البته به دنبال افزایش تعداد مراکز دارالقرآن نیستیم مگر اینکه بتوانیم کیفیت لازم را برای تاسیس یک مرکز دارالقرآن رعایت کنیم .

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی