دریده شدن یک فوک توسط کوسه


دریده شدن یک فوک توسط کوسه

کوسه‌ سفید و بزرگ Carcharodon carcharias در حمله ای غیرمنتظره فوکی را شکار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از livescience، اگرچه فصل اوج فعالیت کوسه‌ها به پایان رسیده است، اما برخی از آن‌ها هنوز در نزدیکی ساحل به سر می‌برند. آب‌های آرام در نزدیکی ساحل کیپ کاد اخیراً شاهد نمایش خشونت آمیزی بود، زیرا کوسه سفید و بزرگ به یک فوک حمله کرد و یکی از تماشاچیان در قایق این حمله را ضبط کرد. فصل اوج کوسه‌ها در ساحل ماساچوست معمولاً از آگوست تا اکتبر است، اما کوسه‌های سفید بزرگ هنوز تا ماه نوامبر به گشت و گذار و البته شکار در آب‌های ساحلی ادامه می‌دهند. به تازگی نیز ویدئوی منتشر شده سازمان حفاظت از کوسه سفید اقیانوس اطلس (AWSC)، یک کوسه غول پیکر در نزدیکی جزیره مونوموی را نشان می‌دهد که برای مدت کوتاهی در بالای سطح آب ظاهر می‌شود و ضربات زیادی را به بدن یک فوک وارد می‌کند.

دریده شدن یک فوک توسط کوسه

با این که حمله زیر آب انجام شده، اما نمایندگان AWSC در توئیتی این حمله را "شکار فوک" توصیف کردند. رایج‌ترین فوک‌های نزدیک کیپ کاد، فوک‌های بندری (Phoca vitulina vitulina) و فوک‌های خاکستری (Halichoerus grypus atlantica) هستند که تمام طول سال در آنجا زندگی می‌کنند. به گفته مرکز مطالعات ساحلی در استان ماساچوست، کوسه‌های سفید بزرگ هر دو گونه را شکار می‌کنند.

محل زندگی کوسه‌های Carcharodon carcharias

کوسه‌های سفید بزرگ Carcharodon carcharias یکی از گسترده‌ترین گونه‌های کوسه زنده در دنیا هستند. به گفته مرکز تحقیقات کوسه ReefQuest در ونکوور کانادا، آن‌ها در آب‌های ساحلی و فراساحلی در سراسر جهان زندگی می‌کنند که دمای سطح دریا بین ۷ تا ۲۷ درجه سانتیگراد است. نمایندگان دانشگاه بوستون در سپتامبر ۲۰۲۰ گزارش دادند که فعالیت‌های حفاظتی برای محافظت از کوسه‌ها و فوک‌ها به نوبه خود منجر به افزایش مشاهده کوسه‌ها در آب‌های نیوانگلند شده است، به طوری که برخی از کوسه‌ها در فاصله ۳ متری از ساحل قرار دارند. طبق گزارش Live Science اخیراً محققان دریافتند که کوسه‌های سفید بزرگ ممکن است به مردم حمله کنند نه به این دلیل که طعم گوشت انسان را می‌پسندند، بلکه به این دلیل که انسان را با فوک‌ها اشتباه می‌گیرند.

در ادامه ویدئویی از حمله کوسه به فوک را مشاهده می‌کنید:

بیشتر بخوانید

دریده شدن گردن غواص توسط کوسه سفید

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟