مدارک لازم برای ثبت‌ نام تراکتور جهاد کشاورزی در سال 1400


مدارک لازم برای ثبت‌ نام تراکتور جهاد کشاورزی در سال 1400

دولت در بودجه سالانه بخش کشاورزی ردیف مستقلی را برای حمایت از کشاورزان قرار می دهد، از آنجایی که قیمت ماشین آلات وادوات کشاورزی بالا می باشد، دولت برای حمایت از فعالان این عرصه اقدام به ارائه وام تا سقف 80 درصد کل مبلغ پیش فاکتور خرید را در بازه زمانی 5-7 ساله می نماید.

به گزارش «اخبار خودرو»، شرایط و مدارک لازم جهت اخذ تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی از جمله تراکتور به شرح زیر است:

داشتن تابعیت دولت جمهوری اسلامی داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم عدم دریافت هر نوع تراکتور و کمباین در ۷ تا ۱۰ سال گذشته از سازمان جهاد کشاورزی سپردن تعهد محضری مبنی بر عدم فروش تراکتور به مدت ۷ سال به هر صورت (قطعی، شرطی، رهنی و اجاره‌ای) و خارج نکردن دستگاه از منطقه تصویر مدارک شخصی متقاضی شامل شناسنامه و کارت ملی تصویر سند زمین زراعی که به تایید شورای محلی یا امور زمین شهرستان و یا مرکز خدمات رسیده باشد. دارا بودن حداقل تعداد ۵۰ راس دام برای دامداری‌ها تائیدیه فعالیت شخص از سوی مرکز خدمات کشاورزی دهستان تصویر شناسنامه از تمام صفحات صاحب سند زمین پروانه تأسیس معتبر در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی برای واحدهای مکانیزاسیون کشاورزی و سایر شرکت‌های واجد شرایط اعم از تشکل‌های سهامی خاص، تعاونی‌ها، واحدهای فارغ‌التحصیلی، تعاونی‌های تولید روستایی و شرکت‌های خدمات فنی و ترویجی

البته در صورت فوت صاحب سند زمین زراعی، پس از طی مراحل انحصار وراثت، وراث می‌توانند یک نفر را به‌عنوان وکیل انتخاب کرده و به‌صورت قانونی و ثبتی به او وکالت بدهند تا شخص وکیل، پیگیری امور را تا اخذ ماشین یا ادوات انجام بدهد. بقیه وراث نیز تا ۷ سال بعد حق تقاضا و دریافت تراکتور را نخواهند داشت.

همچنین رانندگان حرفه‌ای که حداقل ۵ سال در محدوده مراکز خدمات ترویج جهاد کشاورزی به کار کشاورزی اشتغال داشته‌اند می‌توانند با اخذ تائیدیه از مراکز خدمات جهاد کشاورزی نسبت به ارائه تقاضا و ثبت‌نام جهت اخذ تسهیلات مذکور اقدام کنند.

همچنین ارائه یک تعهدنامه محضری مبنی بر کارکرد به نرخ اعلامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کپی قبض آبیاری زمین برای کشاورزان دارای زمین نیز الزامی است.

دارندگان تراکتور و افراد حقیقی که دارای بیش از یک دستگاه تراکتور هستند نیز چنانچه در ده سال گذشته از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند با ارائه مدارک شناسایی تراکتور خود و پیش‌فاکتور تراکتور و اداوات جدید مورد درخواست از نمایندگی‌های معتبر برای دریافت این وام اقدام کنند.

شرایط اختصاصی:

برای مناطقی که در آن کشت آبی صورت می گیرد به سطوح ذیل جهت بهره مندی از تسهیلات نیاز است:

برای تراکتور های چهارسیلندر ۷ هکتار زمین زراعی برای تراکتورهای شش۶ سیلندر ۱۵ هکتار زمین زراعی

و در مناطقی که در آن کشت دیم صورت می گیرد:

برای تراکتور های چهارسیلندر ۵ هکتار زمین زراعی برای تراکتورهای شش۶ سیلندر ۱۰ هکتار زمین زراعی

تبصره: کشاورزان فاقد زمین زراعی می توانند قرارداد ثبتی اجاره زمین به مدت ۷ سال را ارائه نمایند.

نکته مهم:

جهاد کشاورزی افراد متقاضی که مدارک را بصورت کامل ندارند یا سند رسمی برای زمین یا باغ ندارند و یا مساحت زمین آنها کمتر از میزان قید شده است را لزوماً از دریافت وام محروم نمی کند بلکه بنا به سیاستهای شهرستان و طی تشکیل کمیسیونی که نمایندگانی از نهادهای مختلف در آن شرکت می کنند برای پرونده متقاضیان رای گیری انجام شده و در صورت رای مثبت کمیسیون وام خرید تراکتور به آنها تعلق می گیرد.

وام جهاد کشاورزی چقدر است؟

برای اطلاع از میزان وامی که به متقاضی تعلق می گیرد کافی است مبلغ کل پیش فاکتور را در ۸۰ درصد ضرب نموده و مبلغ به دست آمده میزان وام اعطایی به متقاضی می باشد.۲۰ درصد باقیمانده نیز میزان آورده نقدی متقاضی می باشد.

درباره نحوه محاسبه سود وام اطلاعات کلی در سایتها موجود می باشد ولی بهتر است برای اطلاع از نحوه محاسبه اقساط و سود بهتر است به بانک کشاورزی مراجعه نمود.

باز پرداخت وام جهاد کشاورزی چگونه است؟

طبق قرارداد داده شده از طرف بانک کشاورزی مدت بازپرداخت ۵ ساله است که سالی یک بار کشاورزان عزیز پرداختی را انجام می دهند و مبلغ و سود را میتوانید از بانک به صورت کامل بپرسید

وام مکانیزاسیون شامل چه دستگاه هایی می شود؟

وام مکانیزاسیون به تراکتور، ادوات کشاورزی، ادوات باغبانی مثل تیلر و … که توسط شرکت تولیدکننده و یا واردکننده در سامانه مکانیزاسیون مراحل تائید فنی،تست و قیمت گذاری را طی کرده باشد و در سایت سامانه با قیمت روز موجود باشد تعلق می گیرد.

وام جهاد کشاورزی چه تفاوتی با وام های خرید اقساطی ادوات کشاورزی دیگر دارد؟

مزیت وام مکانیزاسیون نسبت به وام های رایج عدم نیاز به کارکرد بالای حساب و نحوه بازپرداخت و سود وام می باشد.چنانچه متقاضی دارای شرایط مدنظر جهاد کشاورزی جهت دریافت وام باشد و بتواند ضامن مناسب را فراهم کند وام با بهره ۱۵ درصد که ۳ درصد از سود معمول کمتر می باشد را دریافت می کند. بازپرداخت اقساط وام بصورت سالیانه، هر سال یک قسط و معمولاً زمان برداشت محصول می باشد.

این اعتبارات معمولاً از اواخر اردیبهشت ماه قابل ارائه به متقاضیان می باشد و معمولاً تا اواخربهمن ماه اعتبارات وجود دارد.وام مکانیزاسیون جهاد کشاورزی به کلیه افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط اعلام شده تعلق می گیرد که در بندهای بالا درباره شرایط دریافت وام خرید تراکتور و ادوات کشاورزی و باغبانی اطلاعات لازم خدمت شما عزیزان ارائه گردید.

مراحل دریافت وام خرید تراکتور چگونه می باشد؟

دریافت معرفی نامه از دهیار یا شورای روستا در صورت سکونت در روستا دریافت نامه معرفی به جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه از مرکز خدمات کشاورزی محل ارائه مدارک هویتی شخصی،مدارک زمین زراعی یا باغ یا دامداری یا گواهینامه به واحد مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شهرستانی که محل فعالیت کشاورزی متقاضی می باشد. بررسی مدارک توسط واحد مکانیزاسیون شهرستان ارائه پیش فاکتور ماشین آلات مورد نیاز که از طریق نمایندگی شرکت تولیدکننده صادر شده است. ارسال پرونده دریافت وام متقاضی به بانک متولی (معمولاً بانک کشاورزی) در صورت تکمیل بودن مدارک ارائه مدارک لازم به بانک جهت تشکیل پرونده وام فراهم آوردن ضامن مورد تائید بانک(سند زمین یا منزل یا …،کاسب دارای پروانه کسب یا کارمند رسمی دولت با فیش حقوقی) پرداخت ۲۰ درصد از کل مبلغ فاکتور به حساب شخصی اعطای ۸۰ درصد باقیمانده توسط بانک بصورت وام انجام تغییرو تحول اداری توسط کارشناس بانک و واریز کل مبلغ به حساب ارائه شده توسط شرکت تولیدکننده در پیش فاکتور( در بعضی موارد ممکن است پرداخت وجه به حساب شرکت تولییدکننده پس از ارسال دستگاه برای نمایندگی و روییت آن توسط کارشناس بانک انجام پذیرد) ارسال دستگاه خریداری شده طبق زمانبندی اعلام شده در پیش فاکتور توسط شرکت تولیدکننده برای نمایندگی تحویل دستگاه توسط نماینده شرکت تولییدکننده در استان به متقاضی و با حضور نماینده بانک شروع پرداخت اقساط بصورت سالیانه توسط متقاضی پس از واریز وام به حساب متقاضی و با زمانبندی اعلام شده توسط بانک شروع می شود. چنانچه طبق پیش فاکتور دستگاه دارای گارانتی باشد، خدمات گارانتی توسط نماینده شرکت و به نیابت از شرکت ارائه دهنده دستگاه انجام می پذیرد.


نکته مهم:

چنانچه دلیل متقاضی از دریافت پیش فاکتور خرید ماشین آلات و ادوات می باشد نماینده شرکت مربوطه برای صدور پیش فاکتور حق دریافت هیچ گونه وجه یا گرو نگه داشتن هیچ سند یا مدرکی از متقاضی را ندارد.

مراحل اخذ گواهی نامه تراکتور چگونه می باشد؟

ابتدا باید به جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه کنید سپس درخواست خود را ارائه دهید ، سپس در دوره سرویس و نگهداری تراکتور شرکت میکنید و گواهی آن را می گیرید و در آخر از طریق جهاد کشاورزی به اداره راهنمایی و رانندگی منطقه جهت گرفتن آزمون و اخذ گواهینامه ویژه تراکتور معرفی میشوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022