نقش شورای گفت و گو در تحقق اقتصاد مقاومتی برجسته‌سازی شود


نقش شورای گفت و گو در تحقق اقتصاد مقاومتی برجسته‌سازی شود

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: نقش شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری باید در بخش‌های مختلف مدیریتی استان برجسته‌سازی شود تا آهنگ توسعه اقتصادی در این منطقه شتاب گیرد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: اقتصاد مقاومتی به معنی تقویت بدنه اقتصادی کشور و استفاده از ظرفیت‌های مختلف به‌منظور توسعه همه جانبه کشور است به‌گونه‌ای که در مقابل هرگونه تحریم و فشارهای خارجی، گزندی به کشور وارد نشود.

وی ادامه داد: در شرایط اقتصادی کنونی هیچ راهی جز اقتصاد مقاومتی نمی‌تواند کشور را از بحران نجات و مسیر توسعه را هموار کند و در این رهگذر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی وظیفه دارد نقاط قوت و ضعف استان در حوزه مسایل اقتصادی را فهرست‌بندی کرده و با تمام توان برای رفع موانع تولید گام بردارد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: مصوبات شورای گفت و گو ابلاغ و از سوی مسئولان ذیربط پیگیری می‌شود و در نشست آتی نیز این مصوبات مرور شده و در موارد لزوم مداخله خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی گفت: شورای گفت و گو تسهیل‌گر فرآیند تولید و توسعه اقتصادی و تجلی‌گاه تعاملات دولت با بخش خصوصی است.

«ناصر بیکی» افزود: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با شناسایی بهنگام‌ موانع و چالش‌های تولید، می‌تواند موتور محرک اقتصاد استان باشد.

وی با بیان اینکه شورای گفت و گو باید خروجی کارگشا داشته باشد، بیان کرد: این شورا براساس رسالت راهبردی خود دستاوردهای مهمی در استان داشته و نقش تاثیرگذار این مرجع قانونی در رفع موانع تولید در استان هر روز بیشتر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: شورای گفت و گوی استان تاکنون ۵۷ نشست برگزار کرده و به‌طور متوسط در هر ماه این نشست برگزار و تمامی مصوبات تا مرحله اجرا پیگیری می‌شود.

بیکی افزود: نیمه دوم سال ۹۹ شورای گفت و گوی استان رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داد و این در حالیست که این شاخص در ۶ ماه نخست همان سال برای استان هفت بود.

وی افزود: با رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری از سوی بخش دولتی، عرصه خصوصی می‌تواند حرکت بهتری در این مسیر داشته باشد وشورای گفت و گو باید برای رسالت راهبردی خود دستاوردهای مهمی داشته باشد و امید می‌رود که روز به روز اتفاقات مثبت در حوزه اقتصادی استان رخ دهد.

شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی هر ماه یک‌بار در استانداری این استان برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید