میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان پایین است


میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان پایین است

زاهدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان پایین است و تا زمانی‌که ایمنی گروهی اتفاق نیافتد نمی‌توان از موج‌های جدید ویروس جلوگیری کرد.

دکتر سید مهدی طباطبایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون تجربه چهار جهش بزرگ ویروس کرونا را شاهد بودیم و هم‌اینک سازمان جهانی بهداشت، سویه جدید ویروس کرونا تحت عنوان اومیکرون را شناسایی و نامگذاری کرده است.

وی افزود: افرادی که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشدند حتما برای تلقیح واکسن اقدام کنند تا با مشارکت تمامی هم استانی‌های عزیز شاهد ارتقای پوشش واکسیناسیون کرونا در سیستان و بلوچستان باشیم.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن ۳۶ مورد جدید کرونا طی۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۲ هزار و ۷۹ نفر رسید.

دکتر سید محمد هاشمی‌ شهری افزود: با فوت یک نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۶۳۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۱۹۳ بیمار حاد تنفسی و ۶۶ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند ادامه داد: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟