غواص کرمانشاهی رکورد ایران را جابجا کرد


غواص کرمانشاهی رکورد ایران را جابجا کرد

کرمانشاه - ایرنا - «رضا زندی» غواص کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی کشور رکورد غواصی بدون استفاده از اکسیژن و فین (کفش مخصوص غواصی) را جابجا کرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه روز یکشنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: این غواض برجسته کرمانشاهی در یک رکورد گیری که در عسلویه برگزار شد، توانست رکورد غواصی بدون اکسیژن(آزاد) و بدون فین کشور را ارتقا دهد.

«بهمن اختیاری» اعلام کرد: رکورد قبلی این ماده از غواصی در ایران ٣٤.٨ متر بود که زندی توانست آن را تا ۳۷ متر ارتقا دهد.

وی افزود: این غواص کرمانشاهی همچنین در ماده غواصی آزاد و با استفاده از فین نیز توانست به عنوان دومین غواص ایرانی بدون استفاده از اکسیژن به عمق ۵۰ متر برسد.

به گزارش ایرنا، تا کنون تنها «رضا زندی» و «امین جدیدی» از ایران توانسته اند بدون استفاده از اکسیزن به عمق ۵۰ متر برسند.

زندی در همان برنامه توانست خود را به عمق چهل متر نیز برساند اما به دلیل یک خطای کوچک رکورد او ثبت نشد از این رو به نظر می رسد که در برنامه بعدی این رکورد بار دیگر توسط او جابجا شود.

«امین جدیدی» مربی و غواص حرفه ای کشور در رابطه با ثبت این رکورد توسط زندی گفت: رضا با توجه به اینکه پیش از این در رشته های شنا و نجات غریق به جایگاه قهرمانی رسیده است، تکنیک بسیار خوبی برای رسیدن به عمق بدون استفاده از فین دارد.

احتمال ثبت رکورد ۴۰ متر

وی که در زمان ثبت رکورد زندی به همراه او در آب حضور داشت، افزود: زندی در همان برنامه توانست خود را به عمق چهل متر نیز برساند اما به دلیل یک خطای کوچک رکورد او ثبت نشد از این رو به نظر می رسد که در برنامه بعدی این رکورد بار دیگر توسط او جابجا شود.

این کورد در حالی توسط زندی به ثبت رسیده است که او در یک استان غیر ساحلی زندگی می کند و در سال تنها چند بار می تواند تمرین رسیدن به عمق داشته باشد.

او در این رابطه به خبرنگار ایرنا، گفت: به هر شکلی که شده سعی می کنم تمرینات خود را داشته باشم تا بتوانم تا عمق بیشتری از آب پیش روم؛ هر چند که دور بودن از دریا کوه بزرگی در مقابل اهدافم است که باید از آن عبور کنم.

این غواص کرمانشاه تلاش برای رسیدن به رکورد چهل متر اولویت خود عنوان کرد و گفت: به نظر می رسد که با توجه به تمریناتی که دارم به توانم به عمق چهل متر نیز برسم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند