سفیر ایران در تاجیکستان با رییس کمیته زبان این کشور دیدار کرد


سفیر ایران در تاجیکستان با رییس کمیته زبان این کشور دیدار کرد

تهران-ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با رییس کمیته زبان و اصطلاحات این کشور دیدار و درباره اجرای تفاهم نامه همکاری بین کمیته زبان و اصطلاحات فارسی گفت و گو کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «محمدتقی صابری» در حساب کاربری خود در اینستاگرام از دیدار خود با «عالم جان محمدجان زاده» رییس کمیته زبان و اصطلاحات تاجیکستان خبر داد و نوشت: در دیدار با آقای عالم جان محمدجان زاده رییس کمیته زبان و اصطلاحات تاجیکستان در خصوص اجرای تفاهم نامه همکاری بین «کمیته زبان و اصطلاحات» و «فرهنگستان زبان و ادب فارسی» و همچنین گسترش همکاری های فیمابین دو کشور هم فرهنگ و هم زبان ایران و تاجیکستان در عرصه زبان و اصطلاحات گفتگو و تبادل نظر شد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی»؛ رییس جمهوری بعد از انتصاب به عنوان رییس دولت سیزدهم در نخستین سفر خارجی خود به دعوت رسمی رییس جمهور تاجیکستان به عنوان رییس دوره‌ای سازمان همکاری شانگهای و به منظور شرکت در اجلاس سران این سازمان ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ به این کشور سفر کرد.

رییس جمهوری روز گذشته ۷ آذر، هم در حاشیه نشست سران سازمان اکو با «امامعلی رحمان» رییس جمهوری تاجیکستان دیدار و درباره روابط خوب ایران و تاجیکستان در زمینه‌های تجاری، فرهنگی و اقتصادی گفت و گو کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند