تظاهرات گسترده در سودان/ کشته شدن یک شهروند با شلیک نیروهای امنیتی


تظاهرات گسترده در سودان/ کشته شدن یک شهروند با شلیک نیروهای امنیتی

خبرنگار العالم در سودان از تظاهرات صدها نفر در مرکز خارطوم پایتخت سودان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، مردم سودان در مرکز پایتخت تجمع و به سوی کاخ ریاست جمهوری حرکت کردند و شعار سرنگونی حکومت نظامی و بازگشت نظامیان به پادگان‌هایشان و برپایی حکومت کامل غیر نظامی را سر دادند.

منذر ابوالمعالی، از مسئولان جنبش «الحریه و التغییر» در گفتگو با العالم اظهار داشت: «در جریان تظاهرات امروز تا این لحظه یک شهروند سودانی در پایتخت با شلیک گلوله نیروهای امنیتی به شهادت رسیده است.»

طارق ابوشوره، خبرنگار العالم در خصوص تظاهرات امروز گزارش داد: فریاد تظاهرکنندگان هر لحظه افزایش یافته و می گویند: «برهان برو جای تو اینجا نیست به پادگان نظامی خود بازگرد.»، تصمیمات جدید بحران هایی را موجب شده و مردم سودان بیش از پیش خواهان حکومت غیر نظامی هستند، خرطوم پایتخت سودان امروز سه شنبه شاهد تظاهرات جدیدی در مخالفت با توافق سیاسی میان عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیت و عبدالله حمدوک نخست وزیر است.

وی افزود: تظاهرکنندگان خیابان الاربعین در ام درمان را با موانع سیمانی بسته و لاستیک‌های خودروها را به آتش کشیدند.

خبرنگار العالم از زخمی شدن شماری از تظاهرکنندگان با شلیک گلوله و بمب های صوتی و گاز اشک آور در مقابل کاخ جمهوری در خرطوم شد.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی، کودتای نظامی را محکوم کرده و خواهان بازگشت حکومت غیر نظامی در سودان شدند.

گروههای «الحریه و التغییر» اعلام کرد که فعالیت‌ها و تلاش همه نیروهای انقلابی تا نابودی طاغوت‌های کودتاگر ادامه خواهد داشت.

کمیته های مقاومت ملی خرطوم نیز اعلام کرد: حمدوک، برهان و حمیدتی و دیگر ژنرال ها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند همه کودتاگر بوده و جایشان بالای دار است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل