استاندار سمنان: گردشگری زودبازده یکی از محورهای توسعه استان قرار گیرد


استاندار سمنان: گردشگری زودبازده یکی از محورهای توسعه استان قرار گیرد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های متنوع استان در این بخش گفت: گردشگری زودبازده مدنظر برنامه‌ریزان برای توسعه قرارگیرد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در نشست با مسوولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در این اداره کل افزود: آنچه برای استان سمنان اهمیت دارد توسعه صنعت گردشگری زود بازده است.

وی تاکید کرد: مدیران ادارات شهرستانی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی تلاش کنند تا در هر بخش استان تعداد ۱۰ مجموعه بومگردی به میزان موجود این واحدها اضافه شود.

هاشمی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی راهکارهای عملی و اجرایی خود را در ارتباط با افزایش مدت ماندگاری مسافران ارائه کند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه برای استان در سال ۱۴۰۱ رشد ۸.۶ درصدی پیش بینی شده است، افزود: ظرفیت صنعتی و معدنی، کشاورزی، و گردشگری، سه ظرفیت ارزشمند برای رشد و توسعه استان سمنان است.‌

وی ادامه داد: افزایش تعداد واحدهای بومگردی و ایجاد بازارچه های صنایع دستی در سطح استان دو انتظار و مطالبه جدی از اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی است.‌

استاندار سمنان تاکید کرد: اگر بخواهیم رشد اقتصادی پیش بینی شده برای استان محقق شود باید از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری به درستی استفاده شود.

هم‌اکنون در استان سمنان ۲۷۳ واحد تأسیسات گردشگری شامل هتل، اقامتگاه سنتی، خانه مسافر، رستوران بین‌راهی، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی