نگاه ما به هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی رسیدن به ایده ها، نظرات، برنامه ها و حرکت های نو در فضای قرآنی جامعه است


رییس سازمان دارالقرآن الکریم تشکیل هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی و فعالیت های جهادی این هیات را مصداق یک حرکت و همدلی واقعی در کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رییس سازمان دارالقرآن الکریم تشکیل هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی و فعالیت های جهادی این هیات را مصداق یک حرکت و همدلی واقعی در کشور دانست. در این نشست که با حضور رییس سازمان دارالقرآن الکریم، روسای ادارات امور قرآنی، رییس و اعضای هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور و همچنین روسای این هیات در استان های کشور حضور داشتند، دکتر لاله افتخاری رییس هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی به ایراد سخن پرداخت و گزارشی از روند برگزاری دومین نشست سراسری روسای هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی ارائه کرد.

نگاه ما به هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی رسیدن به ایده ها، نظرات، برنامه ها و حرکت های نو در فضای قرآنی جامعه است

وی افزود: هدف از این نشست برگزاری اولین رویداد حضوری هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی بود که جهت تبادل نظر، هم‌افزایی، انتقال تجربیات، تبیین برنامه‌ها و تصمیم‌گیری برای برنامه‌های پیش روی هیات اندیشه‌ورز با همفکری اعضای هیت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در سراسر کشور و همچنین استماع دیدگاه‌ها، نظر‌ها و مسائل مرتبط با آن‌ها برگزار شد.

رییس هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی افزود: اولویت ما در این هیات گسترش و ترویج حیات طیبه، سبک زندگی اسلامی و تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

وی به بیانیه گام دوم انقاب اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف مهم و کلیدی هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی بر مبنای تحقق بیانیه گام دوم بنا شده و برنامه ریزی هایی هم در این زمینه صورت گرفته که به استان ها ابلاغ شده است.

نگاه ما به هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی رسیدن به ایده ها، نظرات، برنامه ها و حرکت های نو در فضای قرآنی جامعه است

دکتر لاله افتخاری گسترش الگوی فاطمی و زینبی در جامعه و توجه ویژه به دختران را از برنامه های مهم دیگر هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی بیان کرد و گفت: اگر دختران ما و در حقیقت مادران فردا در جامعه به درستی تربیت شوند، جامعه اسلامی کمتر دچار آسیب و صدمه خواهد شد و برکات این تربیت صحیح مشکلات جامعه را برطرف خواهد کرد.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر به جایگاه هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی در استان ها و سازمان تبلیغات اسلامی شد و گفت: در برخی استان ها طی یک حرکت جهادی و خود جوش هیات های اندیشه ورز بانوان قرآنی در شهرستان ها نیز تشکیل شده که این حرکت زیبا و بدون چشمداشت توسط بانوان قرآنی کشور ستودنی و از برکات قرآن کریم است.

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران تشکیل این نشست به لزوم استمرار این جلسات اشاره کرد و گفت: در طول برگزاری دومین نشست سراسری هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی گزارشات، برنامه ها و پیشنهادات بسیار خوبی از روسای هیات اندیشه ورز استان ها به دستمان رسید که از جمله آن ها می توان به تشکیل کارگروه خانواده و آسیب های اجتماعی، فعالیت جدی و مستمر در فضای مجازی، برگزاری دوره های توانمند سازی مخاطبین، تهیه نظام مسائل قرآنی و استفاده از ظرفیت بسیج و طلاب حوزه های علمیه اشاره کرد.

نگاه ما به هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی رسیدن به ایده ها، نظرات، برنامه ها و حرکت های نو در فضای قرآنی جامعه است

دکتر افتخاری در پایان تصریح کرد: هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی ایجاد نشده که جای کسی را بگیرد، ما سال ها به دنبال این بودیم که برای استفاده از ظرفیت عظیم بانوان قرارگاه واحدی تشکیل دهیم که این امر به همت سازمان دارالقرآن الکریم اتفاق افتاد و خیرات و برکات تشکیل آن متعلق به همگان است و شامل تمامی اقشار جامعه نیز خواهد شد.

در ادامه نشست مشترک هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی و روسای ادارات امور قرآنی کشور، حجت الاسلام اخوان صباغ، رییس سازمان دارالقرآن الکریم ضمن تشکر از فعالیت ها و تلاش های انجام شده توسط هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور گفت: نگاه ما به این هیات رسیدن به ایده ها، نظرات، برنامه ها و حرکت های نو در فضای قرآنی جامعه است.

اخوان صباغ افزود: ما با اندیشه ورزی و ایجاد حرکت های نوین و اثرگذار باید سرعت خود را با سرعت پیشرفت جامعه تنظیم کنیم که اگر اینگونه نباشد دچار انزوا و خسران خواهیم شد.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم تشکیل هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی و فعالیت های جهادی این هیات را مصداق یک حرکت و همدلی واقعی در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد این فعالیت ها بیش از پیش گسترش یافته و مورد حمایت قرار گیرد.

در پایان این نشست، هیات های اندیشه ورز بانوان قرآنی استان های آذربایجان غربی، مازندران و هرمزگان به عنوان برترین هیات های اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور معرفی و از روسای این هیات ها تجلیل شد.

یادآوری می‌شود، هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در ۲۷ فروردین سال گذشته با هدف تبادل افکار و بهره‌مندی از اندیشه و ایده‌های بانوان قرآنی کشورمان ایجاد شد و در ۲۲ مهرماه احکام اعضای این هیات از سوی رئیس سازمان دارالقرآن‌ الکریم ابلاغ و به موجب این احکام لاله افتخاری به عنوان رئیس هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور معرفی شد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی