پیگیر معافیت جمعیت هلال احمر از تحریم‌ها هستیم


پیگیر معافیت جمعیت هلال احمر از تحریم‌ها هستیم

مشهد- ایرنا- رییس نمایندگی کشوری فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: پیگیر معافیت جمعیت هلال احمر از شمول تحریم‌های علیه ایران هستیم.

عطا مرتضی محمد دورانی روز چهارشنبه در همایش "طرح ملی یاس" (یاران آسیب ستیز) در مشهد افزود: تحریم ایران توسط برخی کشورها مجموعه جمعیت هلال احمر را نیز در عرصه بین‌الملی مورد هدف قرار داده است که تلاش داریم کمکهای حمایتی لازم را برای این جمعیت به ایران منتقل کنیم.

وی ادامه داد: در حال انجام مذاکرات هستیم تا بتوانیم تحریم‌ها را از جمعیت هلال احمر ایران برداریم.

رییس نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر با قدردانی از فعالیتهای پیرحسین کولیوند، رییس جدید جمعیت هلال احمر ایران گفت: با توجه به سابقه و پیشتاز بودن وی در انجام فعالیت های بشردوستانه، هلال احمر ایران روزهای خوبی را پیش رو دارد.

وی با بیان اینکه حضور جوانان هلال احمر به عنوان یک سرمایه اجتماعی ارزشمند است افزود: با شیوع کرونا جهان دچار آسیبهای فراوان شد اما حضور جوانان می‌تواند نشاط و شادی را در جامعه فراهم کند.

محمد دورانی با اشاره به اثر آرامبخش جوانان در حضور در عرصه‌های اجتماعی ادامه داد: باید از این ظرفیت برای رشد و توسعه جامعه بهره برد.

وی با قدردانی از هلال احمر ایران برای فراهم کردن تسهیلات در داخل کشور گفت: نقش این فدراسیون حمایت از جمعیت هلال احمر در دریافت و انتقال کمکهای بین المللی در زمان وقوع حوادث و حمایت‌های فنی از هلال احمر ایران است.

رییس نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران به عنوان یکی از جمعیت های بزرگ در غرب و جنوب آسیاست افزود: در راستای حمایت از جمعیت هلال احمر ایران از سال گذشته برنامه‌ای برای استفاده از امکانات صندوق اضطراری مقابله با حوادث برای این جمعیت فراهم شد و از این طریق حمایت از چهار استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان در برابر خشکسالی و کمک رسانی در زلزله اخیر هرمزگان انجام گرفت.

وی ادامه داد: فعالیت‌های خانه هلال و ایده این خانه‌ها در سطح بین‌المللی مورد استقبال قرار گرفته و در تلاش برای بازنشر آن در عرصه بین المللی هستیم.

محمد دورانی گفت: در سال ۲۰۲۱ میلادی یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرانک کمک برای این بخش هلال احمر ایران در نظر گرفته‌ایم که بخشی از آن منتقل شده و برای سال ۲۰۲۲ نیز حمایت های فنی و لازم برای برنامه‌های خانه هلال خواهیم داشت.

طرح ملی یاس (یاران آسیب‌ ستیز) در قالب تفاهمنامه بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی به منظور جذب دختران زیرپوشش کمیته امداد و حضور آنان در فعالیتهای بشردوستانه و داوطلبانه به اجرا درآمده است.

در اجرای این طرح مددجویان کمیته امداد از طریق جمعیت هلال احمر آموزش می‌بینند تا در حوادث و بحرانها، خود، خانواده و اعضای محله را از گزند آسیبهای احتمالی حفظ کنند.

ارتقای عزت‌ نفس و پذیرش مسوولیت اجتماعی بین مخاطبان و توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه‌ها و فعالیتهای اجتماعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمکهای اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، ترویج خودامدادی و دگرامدادی از دیگر اهداف طرح یاس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)