یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت در مشهد آغاز شد


یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه با حضور برترین‌های مراحل ابتدایی این رویداد در مشهد آغاز شد.

دبیر یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره با شعار "هر خانه، یک پایگاه سلامت" تلاش دارد سبک زندگی سالم را که هدف و غایت نهایی بعثت همه انبیا و اولیای الهی است در جامعه ترویج کند.

مجید احمدی افزود: مراسم آغازین معرفی آثار برتر امروز با حضور قریب ۳۰۰ نفر از منتخبان مراحل نخستین در مجتمع سپید مشهد برپا شده که آثار و افراد برتر نهایی از میان ۳۸ هزار اثر که در قالب‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، فردا مشخص خواهند شد.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور اساتید مجرب کشوری و بین المللی و دیگر برنامه‌های فرهنگی تفریحی و مذهبی از جمله مواردی است که برای شرکت کنندگان نهایی این جشنواره در نظر گرفته شده است.

دبیر یازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: فراخوان جشنواره یادشده با موضوع آزاد، بخش ملی با موضوع فرهنگ سلامت، بخش بین الملل با موضوع فرهنگ سلامت و جایزه ویژه حمایت از مدافعان سلامت از مهر تا دیماه پارسال برگزار شده بود و به دلیل شرایط کرونایی مراسم معرفی آثار برتر اکنون با چند ماه تاخیر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در آیین آغازین این جشنواره گفت: هنر را می توان از چهار منظر کلیدی نگاه کرد که منظر اول خالق اثر، منظر دوم هدف، منظر سوم محتوا و منظر چهارم قالب و فرم است و رعایت این چهار اصل در خلق آثار هنری نباید فراموش شود.

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌پور با بیان اینکه مدافعان سلامت، یکی از بزرگترین رسالت‌ها و وظایف انسانی را در بین گروه‌های مختلف جامعه داشته‌اند، افزود: کادر بهداشت و درمان و متولیان حوزه سلامت در طول ۲۲ ماهه کرونایی، کاری کارستان کردند و با حضور جهادگونه‌شان در میدان مبارزه با ویروس کرونا جان خویش را به خطر انداختند تا جان همنوعشان به خطر نیفتد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام