2 طرح فناورانه در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود 


2 طرح فناورانه در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود 

یاسوج - ایرنا - سرپرست جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین بار در کشور 2 طرح فناورانه شامل تولید آفت کُش های  گیاهی و آنتی بیوتیک های با پایه گیاهی ویژه دام و طیور در این استان اجرا می شود. 

سید داوود موسویان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای این ۲ طرح نه تنها در کهگیلویه و بویراحمد بلکه در کشور بی سابقه بوده و مشابه آنها نیز تاکنون وجود نداشته است.

وی افزود: هر ۲ طرح جزو طرح های فناورانه ملی کهگیلویه و بویراحمد بوده و به عنوان یک اقدام نو و جدید از سوی جهاد دانشگاهی این استان اجرا می شوند.

سرپرست جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عملیات اجرایی این ۲ طرح از مهرماه ۱۳۹۹ در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در شهرک صنعتی چاربیشه شهرستان گچساران آغاز شد.

موسویان عنوان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این ۲ طرح هم اینک حدود ۵۰ درصد است و قرار بود بهمن ماه امسال تکمیل، افتتاح و وارد مدار تولید شوند.

وی ابراز داشت: سعی می شود که این ۲ طرح تا ۶ ماه نخست سال آینده تکمیل، افتتاح و وارد مدار تولید شوند.

سرپرست جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل و افتتاح این ۲ طرح و ورود آنها به مدار تولید جزو اولویت های مهم کاری مسئولان جهاد دانشگاهی این استان است.

موسویان اظهار داشت: بودجه مورد نیاز برای اجرای این ۲ طرح از محل اعتبارات ملی تأمین شده و میزان آن نیز ۱۴۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: این ۲ طرح پس از تکمیل، افتتاح و ورود به مدار تولید ۴۰ نفر اشتغالزایی دارند.

سرپرست جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این ۲ طرح در یک مجموعه در شهرک صنعتی چاربیشه شهرستان گچساران قرار دارند اما خط تولید آنها با یکدیگر متفاوت است.

موسویان عنوان کرد: متولی اجرای این ۲ طرح جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد بوده و داشتن پایه گیاهی نیز نقطه اشتراک آنها است.

وی ابراز داشت: پیش بینی می شود که این ۲ طرح به دلیل برخورداری از مزایای متعدد موفقیت آمیز بوده و با استقبال چشمگیری نیز مواجه شوند.

موسویان گفت: آفت کُش های تولیدی بر پایه فرمولاسیون گیاهی مشکلات زیست محیطی فراوانی که آفت کُش های شیمیایی کنونی موجود در بازار دارند را نخواهند داشت و بدون آنکه به محیط زیست و انسان ها آسیب بزنند برای از بین بُردن علف های هرز مورد استفاده قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: دام و طیور پس از ابتلا به انواع بیماری ها نیازمند مصرف آنتی بیوتیک می شوند و همین امر نیز تأثیرات منفی بر روی بدن و سلامت انسان ها به عنوان مصرف کنندگان شیر و گوشت آنها می گذارد.

موسویان افزود: حال آنکه استفاده از آنتی بیوتیک های با پایه گیاهی ویژه دام و طیور موجب رفع اینگونه تأثیرات منفی بر روی بدن و سلامت انسان ها به عنوان مصرف کنندگان شیر و گوشت آنها می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید