کرونا جان پنج کردستانی دیگر را گرفت


کرونا جان پنج کردستانی دیگر را گرفت

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کرونا از ابتدای آذر تا ظهر امروز چهارشنبه در استان 32 قربانی گرفته است که پنج نفر آن مربوط به امروز و پنج نفر هم به دیروز اختصاص داشت.

دکتر فرزین رضاعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با یاداوری اینکه در آذرماه ۲ روز بدون فوتی کرونا را هم شاهد بودیم اضافه کرد: روند بستری و ابتلا به کرونا در استان نزولی شده و بیشتر روزها تعداد مبتلایان ۲ رقمی است که امروز نیز ۶۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: هم اکنون ۲۶۹ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که بیش از نیمی از آنها با ۱۶۲ نفر آنها به سنندج اختصاص دارد.

دکتر رضاعی با بیان اینکه ۳۷ بیمار در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه دارند، گفت: تاکنون ۷۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان نوبت اول و ۵۸ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی گفت: تاکنون در مجموع، یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۹۶۳ دُز واکسن کرونا در استان با احتساب نوبت اول، دوم و سوم تزریق شده است.

دکتر رضاعی تاکید کرد: یک میلیون و ۲۰ هزار و ۱۴۸ نفر معادل ۷۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان، نوبت اول واکسن را دریافت نموده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: ۷۸۱ هزارو ۲۷۶ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۵۸ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود.

دکتر رضاعی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۳۹ نفر از سالمندان و کادر بهداشت و درمان نیز در قالب دُز بوستر ( نوبت سوم ) واکسینه شده‌اند ادامه داد: اکنون ۵۲ درصد مادران باردار، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۱۸۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده است، افزود: از این تعداد ۷۴ درصد آن مصرف و ۶۷۰ هزار و ۲۲۶ دُز باقیمانده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در شهرستان‌هایی که در واکسیناسیون علیه کرونا پیشتاز هستند، آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر های ناشی از کرونا به طور چشمگیری کاهش یافته است، یادآور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از چهار ماه‌ اخیر تاکنون ۹۱ درصد افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و ۷۸ درصد فوتی‌ها در کردستان، واکسن دریافت نکرده بودند.

دکتر رضاعی یادآور شد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونا در کشور، شهرستان‌های سنندج، دیواندره و بانه ،دهگلان، کامیاران، سروآباد، بیجار و قروه در وضعیت زرد و سقز و مریوان آبی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه واکسیناسیون کووید ۱۹، یک روش ایمن برای کمک به ایجاد ایمنی است، افزود: ایمنی افراد واکسن زده پنج برابر افرادی است که به بیماری کرونا مبتلا شده و واکسن نزده اند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز در کردستان یک‌هزار و ۹۰۳ قربانی داشته است که ۸۳۱نفر آنها به سنندج اختصاص دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟