اقامه نماز باید در متن برنامه ها و سیاستگذاری ها بیاید


اقامه نماز باید در متن برنامه ها و سیاستگذاری ها بیاید

کرج-ایرنا- رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ضمن تاکید بر اینکه اقامه نماز نیاز به سیستم، سازمان، برنامه ریزی، راهبرد و سیاست گذاری دارد گفت که اقامه این فریضه مهم نیازمند همکاری تمام دستگاه ها است.

حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی روز چهارشنبه در همایش استانی نماز سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز که با شعار "نماز نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه" برگزار شد افزود: نخستین هدف عام شریعت در قرآن، حفظ نفس است که در مورد محاسبه نفس در منابع اسلامی اعم از آیات و روایات اشارات پر معنایی دیده می شود.
وی با اشاره به بیان علامه طباطبایی(ره) مبنی بر اینکه عقل مهم ترین امتیاز انحصاری انسان است حفظ عقل را دومین هدف عام شریعت خواند و افزود: امر و نهی خدا مانند حرام بودن شراب برای جلوگیری از زایل شدن عقل است.

وی حفظ مال را از دیگر اهداف عام شریعت دانست و افزود: حفظ آبرو چهارمین هدف عام شریعت است، به گونه ای که اسلام می گوید: حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است.
وی ادامه داد: ما به اسرار درونی انسان ها نمی توانیم پی ببریم،خدا نیز چنین می خواهد،لذا خدا شاهد خطا هایی است که حتی ۲ ملک هم قرار است از آن مطلع نشوند از این هدف می توانیم چنین نتیجه بگیریم که نباید در زندگی دیگران سرک بکشیم.
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه هیچ امر خدا بدون مصلحت نیست، هیچ نهی ای بدون مفسده نیست؛ اظهار داشت: حفظ نسل پنجمین هدف کلی شریعت در قرآن بوده و جلوگیری از سقط جنین، اختلاف انتزاج بین زن و مرد برای حفظ نسل است.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه ششمین هدف عام و کلی شریعت حفظ دین است به اهمیت اقامه نماز اشاره و تصریح کرد: اقامه نماز با قرائت فرق می کند،اقامه نماز نیاز به سیستم، سازمان،برنامه ریزی، راهبرد و سیاست گذاری دارد و تنها با محسن قرائتی نمی توان این مهم را نهادینه ساخت.

وی با اشاره به وظایف تمام دستگاه ها برای تحقق هر چه بهتر این مهم اظهار داشت: به عنوان مثال وزیر جهاد کشاورزی که تنها وظیفه اش پیگیری تولید محصولات کشاورزی نیست، بلکه وی نیز مسوول اقامه نماز و باید زمینه هر چه بهتر و بیشتر اقامه نماز را در سیستم خود فراهم کند که در اینجا باید گفت آیا واقعا چنین زمینه ای فراهم است؟ یا وزیر نفت تنها مسوولیتش استخراج نفت و گاز نیست و طبق آیه قرآن وزیر و نمایندگان مجلس هر کدام این وظیفه مهم را بر گردن دارند.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه خاطر نشان کرد: در جاده سازی و شهر سازی باید به اقامه نماز توجه شود و برایش برنامه داشت، نقطه مرکزی شهرسازی باید مسجد جامع باشد، ساختمان ها دسترسی راحت و سریع به مسجد باید داشته باشند، چرا باید راهسازی انجام اما مساجد بین راه تعریف نشود، اینها حاکی از این مساله دارد که در نظام برای اقامه نماز درست برنامه ریزی نشده است و به همین منظور اقامه نماز باید در متن برنامه ها و سیاستگذاری ها بیاید.

وی با بیان اینکه از عوامل مشوقه برای اقامه نماز باید استفاده کرد گفت: در اقامه نماز نیز باید مراعات حال افراد و شرایطشان را کرد،اگر مسجدی ساخته می شود به الزاماتش از جمله گرمایش و سرمایش، فضای سازی، مکان وضو گرفتنش و حتی صدای مکبر باید دقت کرد.

همایش نماز، با حضور پاسداران، سربازان، بسیجیان و مسئولین استان در حسینیه عاشقان ثارالله کانون شهید سبحانی کرج، روز چهارشنبه باشعار "نماز نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه "برگزار می گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی