گسترش عفو و گذشت در جامعه ضروری است


گسترش عفو و گذشت در جامعه ضروری است

کرمانشاه ـ ایرنا ـ امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: با توجه به افزایش پرونده های قضایی به ویژه در حوزه جرایم خشن و قتل ، گسترش گذشت و عفو و صلح و سازش در جامعه ضروری است.

به گزارش ایرنا، ماموستا ملا عبدالرحمن مرادی روز چهارشنبه در آیین خون صلح روستای شاینگان شهرستان روانسر که با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، ائمه جمعه، مسوولان استانی و محلی و نیز جمع زیادی از مردم و بزرگان منطقه اورامانات در این روستا برگزار شد افزود: گذشت و سازش از خصلت های انبیا الهی (ع) و به ویژه پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

وی با بیان اینکه اگر به دستورات قرآن و پیامبر(ص) و رهنمودهای بزرگان دینی و علما و روحانیون عمل کنیم مشکلات و جرایم کمتری خواهیم داشت تصریح کرد: به برکت وجود جمعه و جماعات و پایبندی مردم به دین ، آمار جرایم در این منطقه پایین است و باید آن میزان اندک را نیز کاهش دهیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: باید شکر گذار حاکمیت اسلامی باشیم چرا که مردم ، معتمدین ، بزرگان و مسئولان با هم برای تحکیم قلوب و برادری تلاش می کنند.

امام جمعه روانسر نیز گفت: امروز مردم منطقه اورامانات ثابت کردند که اهل گذشت و فداکاری هستند و همین گذشت خیر و برکت بزرگی به این منطقه خواهد داد.

ماموستا ملا سید محمد محمدی گذشت را از توصیه های موکد دین مبین اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: خداوند به اهل گذشت عزت می دهد و اجر آنها با خداوند است.

احمد محمدی جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه مردم اورامانات از دیرباز پرچمدار صلح و صفا و آشتی بوده اند اضافه کرد: علما و روحانیون منطقه نقش موثری در حل اختلافات دارند.

رئیس دادگستری شهرستان روانسر نیز ضمن تقدیر از مردم خوب اهل تسنن برای همراهی با دستگاه قضایی در فصل خصومت ها و ایجاد سازش گفت: آغوش دادگستری همواره برای کمک به سازش به روی همه باز است چرا که علی رغم اینکه قصاص از حقوق مورد اشاره اسلام است اما بر گذشت تاکید شده است.

یحیی نجفی با بیان اینکه اگر دامنه کینه و نفاق گسترش یابد کنترل آن سخت خواهد بود، ادامه داد: تاکید کلام و شرع مقدس بر عفو و گذشت است چرا که این مهم مایه رحمت و برکت است.

در سال ۱۳۹۵ در روستای شاینگان از توابع شهرستان روانسر اختلاف و نزاعی بین ۲ طایفه روی داد که جوانی ۳۶ ساله به اسم بهمن باباخانی به قتل رسید.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!